همایش تجلیل از طلایه‌داران تربیت منطقه بردخون برگزار شد

بردخون(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت ما باید به سمت مدرسه افق 1404 حرکت کنیم. اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را موشکافانه بررسی کنیم به یک هدف نهایی می‌رسیم و آن تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از طلایه‌داران تربیت منطقه بردخون برگزار شد

علی موحدی اظهار کرد: ما باید به سمت مدرسه افق 1404 حرکت کنیم. اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را موشکافانه بررسی کنیم به یک هدف نهایی می‌رسیم و آن تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است. برای رسیدن به این مهم، همه معلمان خود باید مربی صالح باشند تا دانش آموز صالح داشته باشیم.
موحدی افزود : معلم و مربی برای موفقیت در امور تربیتی باید محبوب دانش‌آموزان باشد. معلم و مربی خوب، به جای تحکم، عزت نفس دانش‌آموز را در نظر می‌گیرد و از خطای کوچک چشم پوشی، تشویق را با صدای بلند، توبیخ را آهسته و در گوش او بیان می‌کند.
موحدی گفت : در تربیت مطلوب، دانش‌آموز به جای کسب اطلاعات، معرفت را کسب می کند و به جای بزرگ شدن، بزرگوار شده و به جای دانای فضایل، دارای فضایل می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد : اگر مدارس همچون شرایط قبل کرونا دایر بود و دانش‌آموز در کنار معلم و همکلاسی‌هایش بود، خیلی از آسیب های اجتماعی که اخیرا به وجود آمده به حداقل می‌رسید. امیدواریم در این شرایط که کار مربیان و معلمان سخت‌تر شده است از این پیچ تاریخی با حداقل آسیب ها عبور کنیم.
رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه بردخون گفت: بیشترین فعالیت و اقدامات در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین مرتبط با حوزه مهم فرهنگی و پرورشی است. در این شرایط حساس کنونی، افکار عمومی و اولیا دانش‌آموزان حق دارند بر کار ما حساس شوند.
ظهیر محمودی اظهار کرد : سال گذشته منطقه بردخون علی رغم اینکه از کوچک ترین مناطق استان است، حائز 16 مقام استانی در مسابقات فرهنگی و هنری شده و امیدواریم امسال که نیروهای جدید و توانمندی به این قسمت اضافه شده‌اند به سطح مطلوب‌تری برسیم.
در ادامه بخشدار بردخون با اشاره به حدیثی از امام علی گفت: شرافت آدمی در عقل و ادب اوست و ادب در انسان همچون درختی است که ریشه آن عقل و خرد است.
علی اخلاقی افزود: حوزه پرورشی انسان سازی می کند و گاهی اوقات حوزه پرورشی از حوزه علمی اهمیت بیشتری دارد و ما باید تلاش کنیم تربیت مناسب برای فرزندان‌مان انجام دهیم.
اخلاقی ابراز داشت: در شرایط کرونایی، کار معلمان بسیار سخت‌تر شده به طوری که برخی اوقات شاهد تلاش شبانه‌روزی آنها هستیم و ما ضمن عرض خداقوت به معلمان، از تلاش آنها تشکر می‌کنیم.
در ادامه این مراسم از مربیان، معاونین پرورشی، مشاوران، سرگروه درس تفکر و سبک زندگی، مربیان برگزیده استانی و یک دانش آموز حافظ قرآنی که به عنوان نماینده دیگر دانش آموزان قرآنی حضور داشت، تجلیل صورت گرفت.
گفتنی است در شروع این مراسم، با پخش فیلم کوتاهی از شادروان نامجو زحمتکش که هفته پیش در یک سانحه رانندگی جان‌شان را از دست داده بودند، نام و یادشان را گرامی داشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار