مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

کشورهایی که در زمینه فرهنگ‌سازی موفق بوده‌اند در مهار و مقابله با بیماری کرونا توفیق بیشتری داشته‌اند

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت با ارزیابی شیوع بیماری کرونا در سطح جهانی به خوبی می‌توان دریافت کشورهایی که نگاه فرهنگی داشتند و توانستند فرهنگ‌سازی کنند توفیق بیشتری در مهار و مقابله با بیماری کرونا داشته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کشورهایی که در زمینه فرهنگ‌سازی موفق  بوده‌اند در مهار و مقابله با بیماری کرونا توفیق بیشتری داشته‌اند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، محمد صیدلو با تقدیر از همه کسانی که تلاش می‌کنند تا کار آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت با کیفیتی مطلوب پیش برود، گفت: بچه ها در مدرسه در کنار درس خواندن، زندگی کردن و چگونه زیستن را نیز مشق می‌کنند و قوانینی که در بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش موثر هستند باید مورد توجه جدی شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.

صیدلو در ادامه با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: نقش تربیت بدنی در سلامت جسم و روان دانش‌آموزان غیرقابل انکار است و قطعاً دانش‌آموزانی که به لحاظ جسمی و فیزیکی از سلامت لازم برخوردار باشند به لحاظ روحی و روانی نیز می‌توانند در جامعه نقش مثبت‌تری را ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به ظرفیت آموزش و پرورش در برنامه ویژه مدارس(بوم)، تصریح کرد: در راستای تمرکز زدایی در سند تحول بنیادین، در آینده مدارس می‌توانند با کسب مجوزهای لازم تا ۲۰درصد از برنامه‌های درسی خود را به شکل بومی و منطقه‌ای اجرا کنند.

او استفاده از فرهنگ بومی، معرفی حرفه‌ها و هنرهای منطقه‌ای و معرفی آیین‌های سنتی و محلی را از جمله مواردی دانست که در این برنامه به آن توجه شده است و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های درست در این زمینه بتوانیم از این پتانسیل ارزشمند استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار