فعالیت بیش از 100 خانه هلال در استان زنجان

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اعلام کرد، در این استان 107 خانه هلال با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه در سطح مناطق شهری و روستایی فعال است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 100 خانه هلال در استان زنجان


شهرام میرزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خانه هلال شعبه ای کوچک از هلال احمر استان زنجان در سطح شهرها و روستاها به شمار می رود و این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.
وی تاکید کرد: فعالیت خانه های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی و شهری و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از طرفی فعالیت خانه های هلال موجب گسترش فعالیت های بشر دوستانه، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی می شود.
میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان 107 خانه هلال فعال داریم، اظهارداشت: از این تعداد 66 مورد در سطح روستاها و 41 مورد نیز در مناطق شهری فعالیت دارد.
وی یادآوری کرد: یکهزار و 547 نفر عضو خانه های هلال در سطح استان زنجان هستند که از این تعداد 640 نفر از ابتدای سالجاری تاکنون جذب شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای گسترش خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی استان در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.
میرزایی تاکید کرد: راه اندازی خانه های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال احمر به منظور آگاهسازی جامعه از مخاطرات و روش های مقابله با آن است.
وی ادامه داد: با فعالیت خانه های هلال، آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر نیز به شکل مدون و منظمی توسط مربیان برای مخاطبان در گروه های سنی مختلف در سطح شهرها و روستاها ارائه و در کنار این مهم جذب عضو نیز انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار