مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان:

اجرای طرح نسخه الکترونیک، نشان از توسعه یافتگی کشور در حوزه درمان است

سمنان (پانا) - مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان، با عنوان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک، نشان از توسعه یافتگی کشور در حوزه درمان است، گفت سازمان تامین اجتماعی در اجرای سیاست کلان کشور با هدف استقرار دولت الکترونیک، طرح نسخه الکترونیک را در دست اجرا دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نسخه الکترونیک، نشان از توسعه یافتگی کشور در حوزه درمان است

سیدمجتبی اکرم، در گفت و گو با پانا، با اشاره به عدم نیاز به همراه داشتن دفترچه درمانی در صورت اجرا شدن طرح در مراکز طرف قرارداد با سازمان اظهار کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک، ضمن کنترل مصارف غیرضروری دارویی، امکان مشاهده تداخل و حساسیت های دارویی وجود داشته و همچنین با جلوگیری از کاهش اشتباهات ناشی از نسخه خوانی زمینه دریافت یک یا چند قلم دارو از چند داروخانه مختلف فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به هزینه چاپ دفاتر درمانی توسط سازمان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح سالانه 20 میلیارد تومان در زمینه هزینه سازمان جهت چاپ دفتر صرفه جویی می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان، در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت درمان بیان کرد: تاکنون چندین جلسه و برنامه توجیهی برای پزشکان و همچنین منشی آنها بصورت جداگانه برگزار شده و حتی در مواردی هم با مراجعه به مطب ها، آموزش حضوری ارائه شده است.

اکرم، مزایای اجرای این طرح را هم به نفع بیمه شده و هم به نفع سازمان دانست و افزود: با ارسال نسخ بصورت الکترونیکی توسط پزشکان 80 درصد صورتحساب و با داشتن امضاء دیجیتال 95 درصد سهم سازمان تا پایان همان روز به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی، حذف درج تاریخ اعتبار از دفاتر درمانی را اقدامی موثر در کاهش میزان مراجعات بیمه شدگان به کارگزاری ها عنوان کرد و گفت: بیمه شدگان گرامی می توانند با کد دستوری #1420*4* از طریق تلفن همراه از وضعیت برخورداری خود از استحقاق درمان مطلع شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد هزینه دارویی کشور صرف 20 درصد از داروهای خاص شده و در آینده ای نزدیک بیش از 300 قلم داروی گرانقیمت نیز فقط از طریق نسخه الکترونیک قابل عرضه است.

اکرم ادامه داد: با توجه به هزینه بالای تهیه دارو بصورت آزاد، انعقاد قرارداد پزشکان با سازمان زمینه تامین داروی مورد نیاز بیمه شدگان را بصورت بیمه ای فراهم خواهد کرد.

وی در پایان با پاسخ گویی به تماس های تلفنی و پیامک های بیمه شدگان در موضوع کمبود ارائه خدمات تخصصی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گفت: گسترش خدمات تخصصی در برخی مراکز درمانی تامین اجتماعی در سطح استان نیازمند همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار