مدیر اهوازی توضیح داد

فروختن طلای همسر برای ترمیم مدرسه

تهران (پانا) - مدیر مدرسه امین آیت الله گلپایگانی متوسطه اول ناحیه یک اهواز بیان کرد ما نسبت به تربیت و موفقیت نسل جوان مسئول هستیم و باید رسالت خود را نسبت به این نسل به بهترین شکل تحقق بخشیم.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
فروختن طلای همسر برای ترمیم مدرسه

به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، سید محمّد موسوی ضمن معرفی فعالیت‌های خود در این مدرسه امین عنوان کرد: به مدت ۱۰ سال در بدنه آموزش و پرورش فعال و ۵ سال است که مدیر یکی از مدارس امین منطقه حاشیه اهواز به نام متوسطه اول "آیت الله گلپایگانی(ره)" ناحیه یک اهواز هستم.

مدیر مدرسه امین آیت الله گلپایگانی اهواز افزود: سال قبل مدیر دو شیفت بودم و امسال در یک شیفت عهده دار مسئولیت ۴۰۰ دانش‌آموز هستیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به کرونا و تعطیلی مدارس، از همان ابتدا برنامه‌ریزی درسی را مورد توجه قرار داده و با دبیران تماس گرفتیم و از طریق پیام رسان های داخلی، تدریس را آغاز کردیم.

موسوی بیان کرد: تعداد ۶۵۰ دانش آموز به همراه اولیاء بالغ بر ۱۳۳۳ نفر عضو پیام‌رسان‌های مدرسه هستند و اخیرا نیز وزارت آموزش و پرورش برنامه شاد را برای تدریس آنلاین ابلاغ کرده که هنوز برای متوسطه شروع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با شروع تعطیلات از دبیران خواستیم هر کدام کانالی تشکیل دهند و آموزش مجازی را دنبال کنند که با استقبال خوبی مواجه شد و فعالیت ها مستمر ادامه دارد و روزانه برنامه های آموزشی و پرورشی در کانال عمومی اطلاع رسانی می شود و دانش آموزان به طور مستقیم و زنده این برنامه ها را می بینند.

مدیر مدرسه امین آیت الله گلپایگانی اهواز اظهار داشت: فایل های درسی برای مطالعه برای دانش‌آموزان ارسال می شود و پیگیری خوبی در دروس وجود دارد.

وی گفت: در نیمه شعبان نیز برنامه‌های فرهنگی خوبی انجام گرفت که ختم ۱۵۰ هزار صلوات و قرآن از جمله آن بود که با مشارکت خوبی توسط والدین و دانش آموزان مواجه شد.

برای ترمیم مدرسه و دستمزد کارگرها طلای همسر و ماشینم را فروختم

موسوی در خصوص برنامه‌های عمرانی و فعالیت های خلاقانه در احداث مدرسه نیز توضیح داد: در این ۵ سال علی رغم محدودیت منابع مالی دو ساختمان را با تلاش و پیگیری برای دانش‌آموزان بازسازی کردیم که با توجه به سختی‌های زیاد انجام شد، در سال ۹۴ آموزش و پرورش اعلام کرد مدرسه ای برای ورودی پایۀ هفتم در منطقه ندارد و ما می خواستیم به نام محمد امین نیز مدرسه‌ای راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در آن زمان که نظام جدید ۶ سال ابتدایی و ۳ سال متوسطه اول و ۳ سال متوسطه دوم آغاز شد و در منطقه مدرسه ای برای ورودی پایه هفتم در متوسطه اول نبود ولی با همکاری آموزش و پرورش و ستاد مدارس امین که در حوزه علمیه مستقر است مدرسه ای که دو سال قبل تعطیل شده بود و هیچ امکاناتی نداشت در مدت دو ماه به طور شبانه روزی با دشواری‌های زیاد و نگرانی والدین، آن را تعمیر و بازسازی و در این مدت همزمان نیز اقدام به ثبت نام دانش آموزان ‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال دانش‌آموزان از راه‌اندازی مدرسه در منطقه، تصمیم به دو شیفته کردن مدرسه گرفتیم که بازهم به دلیل ۸ کلاسه بودن مدرسه، با محدودیت فضای آموزشی مواجه بودیم، لذا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه مدرسه را به ساختمان دیگری با ده کلاس درس و ظرفیت بیشتر و دوبرابر مدرسه قبلی منتقل کردیم.

موسوی گفت: در مدرسه جدید نماز‌خانه و سایت نیز فعال شد و آزمایشگاه مجهز نیز در تابستان امسال افتتاح خواهد شد. البته بازسازی مدرسه دوم نیز با مشکلات زیادی مواجه بود که با تلاش جمعی و لطف الهی حل شد.

وی افزود: دو مجوز برای نوسازی و ساخت پارکینگ و سالن ورزشی و کتاب خانه و آمفی تئاتر اَخذ کردیم و در ۵ سال علاوه بر مدیریت آموزشی و تربیتی، در مسائل اجرایی نیز وارد شدیم و تلاش های خوبی انجام شد.

مدیر مدرسه امین آیت الله گلپایگانی اهواز تصریح کرد: برگزاری اردو برای دبیران و دانش آموزان و برنامه‌های فرهنگی و مسابقات از جمله برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است و در این مدت بیش از ۹۰۰ میلیون تومان از نظر عمرانی، تجهیزات و فرهنگی هزینه انجام داده‌ایم هر چند از لحاظ ایده آل هایی که داریم هنوز در ابتدای راه هستیم. تلاش شد از کادر آموزشی و دبیران کارآمد در مدرسه استفاده کنیم و ۴۰ نفر نیروی کارآمد، متعهد و مؤمن در دو شیفت جذب شد.

موسوی عنوان کرد: در ابتدا برخی از اولیا حاضر به ثبت نام در مدرسه نبودند چرا که در حاشیه قرار داشت اما تغییرات فرهنگی و حضور روحانیون تربیتی و دبیران خوب و بنام موجب استقبال آنها شد و حتی وضعیت خوب مدرسه هم در جذب دبیرانی با امتیاز بالا موثر بود.

وی تصریح کرد: تغییرات زیادی در حوزه فرهنگی و عمرانی و پیشرفت آموزش داشتیم و حتی ورود و خروج دانش آموزان هوشمند است و غیبت دانش آموز از طریق پیامک به اطلاع والدین می‌رسد و تا ۲۸ اسفند نیز آموزش در قالب برنامه های ورزشی تفریحی در جهت نشاط‌آفرینی ، فعال بود.

مدیر مدرسه امین آیت الله گلپایگانی اهواز در مورد فعالیت ها قبل از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات آموزش خانواده یکی از اقدامات مهم مدرسه است که در ابتدای امر از میان ۵۶۰ دانش‌آموز فقط ۷۰ نفر از والدین حضور داشتند اما با ایجاد سیستم تشویقی و حضور اساتید برجسته دوره آموزش خانواده با جمعیت زیادی مواجه می شد و مجبور به برگزاری کلاس در مسجد محله بودیم.

وی افزود: هر سال جلساتی با اولیا و دبیران داریم و از طرفی اولیا به طور مستقیم با دبیران در فضای مجازی ارتباط دارند، همچنین نمره ها به صورت روزانه برای والدین ارسال و زمان امتحانات اطلاع رسانی می‌شود و تاکنون موفقیت تحصیلی به مراحل مطلوب رسیده است و در اجرای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی وضع مطلوبی داشته‌ایم.

موسوی عنوان کرد: در این مدرسه دو روحانی رسمی آموزش و پرورش و چهار مبلغ درحوزه پرورشی فعالیت دارند، روحانیت نقش مهمی در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی دارد و ما نیز نسبت به تربیت و موفقیت نسل جوان مسئول هستیم و باید رسالت خود را نسبت به این نسل به بهترین شکل تحقق بخشیم.

وی در مورد نقش روحانی در تربیت فرزندان تصریح کرد: من در دوره نوجوانی جذب مسجد شدم و با برخی از دبیرانی که الان در مدرسه ما فعال هستند آشنا شدیم ، یکی از روحانیون قم به نام شیخ هشام صیمری در این مسجد امام جماعت بود که خدمات ارزنده ای به مردم منطقه کرد اما به دست وهابیون درب منزل‌اش و جلوی چشم فرزند خردسالش شهید شد.

مدیر جوان مدرسه امین آیت الله گلپایگانی اهواز اظهار داشت: بعد از دیپلم به سراغ ایشان رفتم و گفتم می‌خواهم درس حوزوی بخوانم و از این جا بروم، او مرا راهنمایی کرد که بهترین خدمت را برای مردم در نظر بگیرم من امروز دارای کارشناسی ارشد و فارغ التحصیل دانشگاه در رشته الهیات و سفیران هستم و دروس حوزوی را تا خارج خوانده ام اما تصمیم گرفتم منطقه را رها نکنم.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به فروختن طلا همسرش برای ترمیم مدرسه سخن اشاره کرد و افزود: با توجه به نبود بودجه عمرانی کافی تا کنون برای تعمیرات عمرانی در دو ساختمان آموزش و پرورش و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی اثرگذار در منطقه ۱۶وام به اسم خودم و سایر دبیران گرفته و خرج مدرسه کرده ام.

موسوی افزود: با توجه به مشهود بودن فعالیت های آموزشی، فرهنگی و عمرانی در این منطقه محروم برخی از خیرّین با حضور در آموزشگاه و مشاهده اقدامات ترمیمی و تجهیزی، قول هایی برای پرداخت بخشی از بدهی های مدرسه داده اند.

مدیر مدرسه امین آیت الله گلپایگانی اهواز تصریح کرد: با توجه به کمبود نقدینگی مجبور شدم برای اینکه پول بعضی از اقساط وام و دستمزد کارگرها را بدهم، طلای همسرم را که ۱۶میلیون ارزش داشت و پس انداز خرید ماشین را جهت ادامه فعالیت های مدرسه، هزینه کنم تا بخشی از این معوقات را پرداخت کنم که لازم می دانم در اینجا واقعا از همسر خودم تشکر کنم که قبول کردند و در این راه با من همراه شدند.

وی در پایان یادآور شد: نکته جالب اینکه به دلیل استقبال بی نظیر مردم برای ثبت نام فرزندانشان در این مدرسه، هم ستاد ثبت نام آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و هم مدرسه در فصل ثبت نام با تراکم کار چند برابری مواجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار