کاظمی خبر داد

تدوین بسته سیاستی برای آسیب‌های فضای مجازی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد کار جدید ما که ناظر به آسیب‌هاست بسته سیاستی برای آسیب‌های فضای مجازی است که تدوین شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین بسته سیاستی برای آسیب‌های فضای مجازی

علیرضا کاظمی در نشست آموزشی، توجیهی برنامه ملی کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور که ظهر امروز به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه فعالیت‌های پرورشی در شرایط عادی سخت است و در این شرایط سخت تر؛ لذا کار ما در مقایسه با فعالیت‌های دیگر آموزشی سخت تر و پیچیده تر است اظهار کرد: مجموعه بحث‌های خود را در 3 بخش آسیب‌های اجتماعی و جایگاه آن در جامعه، برنامه‌های آموزش و پرورش در این حوزه و مسایل نظارتی ارائه می‌کنم.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی همیشه مهم بوده و تجربه نشان داده است که این موضوع یک رشد بسیار فزاینده‌ای در فضای کلی جامعه دارد و به طور ویژه در آموزش و پرورش که بخشی از این جامعه است، این رشد دیده می‌‌شود.

کاظمی بیان کرد: امروزه با تغییر زیست بوم جامعه کشور منجر شده تا آسیب‌ها بیشتر شود؛ آسیب‌های فضای مجازی نیز مضاعف بر دیگر آسیب‌هاست. برنامه‌هایی برای افزایش ضریب نفوذ برنامه‌ها داریم که در دستورالعمل‌‌ها ابلاغ شده است؛ امسال که تعاملات دانش‌آموزان کاهش یافته، افسردگی، کم تحرکی، شبهه افکنی، انحرافات اخلاقی و تنش‌های خانوادگی نیز به چشم می‌خورد می‌تواند تشدید کننده آسیب‌ها در آینده باشد و اگر امروز غفلت کنیم فردا نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها نماد، دیگری یاریگران زندگی و بسته ویژه خدمات مشاوره‌ای است همچنین کار جدید دیگر ما که ناظر به آسیب‌هاست بسته سیاستی برای آسیب‌های فضای مجازی است که تدوین شده است.

به گزارش پانا، کاظمی با بیان اینکه 25 بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار گرفته که یکی از آنها نماد و دیگری یاریگران زندگی است از معاونان پرورشی درخواست کرد که برنامه یاریگران زندگی را ناظر به کف مدرسه دنبال کنند.

وی تاکید کرد که باید این کانون‌ها در کف مدرسه شکل بگیرد زیرا اثربخشی اش در دل مدرسه است؛ نقشه راهی هم طراحی شده که این طرح باید در چند محور دنبال شود. مهمترین بخش آن ظرفیت سازی کانون یاریگران زندگی و تشکیل کانون‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کانون‌ها به معنای واقعی باید در مدرسه شکل بگیرند افزود: دانش‌آموزان ما در کف مدرسه باید برنامه‌های اجرایی کوچک را اجرا کنند که می‌تواند آموزشی، تبلیغی، ترویجی، خلاقانه در قالب جشن، همایش، ویدئوکنفرانس برای خانواده‌ها و اولیا باشد.

کاظمی با بیان اینکه هرمدرسه ای که کانون یاریگران دارد باید یک گروه در فضای مجازی مجاز با اولویت شبکه شاد تشکیل دهد گفت: مسئولیت این گروه بر عهده رئیس کانون که یک دانش آموز است خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار