سامانه شاد مایه افتخار آموزش و پرورش است

جلگه رخ(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی سامانه شاد را مایه افتخار آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سامانه شاد مایه افتخار آموزش و پرورش است

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش جلگه رخ با حضور قاسم علی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، فرماندار و امام جمعه شهرستان تربت حیدریه و مسئولین جلگه رخ برگزار شد.
قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران منطقه جلگه رخ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و فراهم نبودن زیر ساخت های مناسب در آموزش و پرورش، با همکاری یک تیم حرفه ای سامانه شاد برای استفاده دانش آموزان به سرعت راه اندازی شد. سامانه شاد یک گام مثبت و الزام و اجباری بود که موجب شد شیوه های نوین آموزشی که سال ها مورد بحث بود به سرعت به اجرا درآید و علاوه بر ارتقاء توانمندی معلمان و دانش آموزان در استفاده از شیوه های مجازی آموزش، سواد رسانه ای در آموزش و پروش و خانواده ها رشد کرد.
خدابنده افزود: سامانه شاد به چند دلیل مایه افتخار آموزش و پرورش است، سرورهای این سامانه کاملا در اختیار وتحت نظارت آموزش و پرورش است، این سامانه یک فضای امن برای تبادل اطلاعات دانش آموزان، معلمان و خانواده ها می باشد، این سامانه بر مبنای اینترنت ملی و پاک طراحی شده است. علاوه بر این بیش از 11 میلیون و 600 هزار دانش آموز و 640 هزار معلم عضو این شبکه هستند و 294 گیگا بایت برثانیه پهنای باند این شبکه است به طوری که حجم مبادلات در این شبکه در بعضی از ساعات شبانه روز از حجم کل فضای مجازی کشور بیشتر می شود.

وی افزود: البته این سامانه ایراداتی هم دارد که در نسحه جدید بر طرف شده است و روز به روز بهتر می شود و با وزارت ارتباطات برای بهبود سرعت و تخصیص پهنای باند مناسب، مکاتبه شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: برای آنکه با وجود کرونا، آموزش هیچ دانش آموزی تعطیل نشود، سناریوهای مختلفی طراحی شده است. آموزش به سه روش حضوری، مجازی و ترکیبی طراحی شده است، برای دانش آموزان مناطق دور افتاده و عشایر فیلم و بسته های آموزشی تولید و توزیع شده است و شبکه تلوزیونی آموزش هم در کنار این، به امر آموزش مشغول است و خانواده ها با توجه به شرایط کرونا و حساسیت های آن، از هر کدام از این روش ها می توانند استفاده کنند.

وی افزود: در بحث تعطیلی مدارس برای مقابله با کرونا، مرجع اصلی تصمیم گیری ستاد استانی مقابله با کرونا است که تقاضای آموزش و پرورش برای تعطیلی 2 هفته ای مدارس شهرهای بزرگ استان در دست بررسی است.
خدابنده گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر سازمانی است و متاسفانه ما در سال جاری 19 هزار و در سال آینده 23 هزار کمبود نیرو داریم و با وجود اینکه این شرایط مطلوب ما نیست، تلاش کرده ایم با مدیریت منابع کلاسی از وجود معلم محروم نشود و در پی آن هستیم تا با بهبود وضع معیشت همکاران، سطح رضایت مندی آنان را بالا ببریم.
رستمی فرماندار شهرستان تربت حیدریه در این جلسه گفت: توسعه سایر حوزه ها، متکی بر آموزش و پرورش است و پیشنهاد می دهم تا در جلگه رخ مرکز آموزش نخبه پروری ایجاد شود تا این نخبه ها در آینده موجب رشد و توسعه جلگه رخ شوند.
محمود قهار رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ ضمن تشکر از حضور میهمانان جلسه گفت: همکاران ما با دل و جان و رعایت کامل نکات بهداشتی سر کلاس حاضر می شوند و از تعطیلی مدارس راضی نیستند و واقعا دلشان برای مدرسه و دانش آموز تنگ می شود و با تمام توان و تلاش در این شرایط سخت مشغول خدمتند.
در حاشیه این جلسه از چند مدرسه منطقه بازدید شد و نمایندگان معلمان انتقادها، نظرات و پیشنهاد های خود را برای پیشبرد آموزش با توجه به شیوع کرونا، ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار