مدیر آموزشگاه مداحی نوجوانان منادیان عترت:‏

تشکیل هیئت دانش آموزی فعال می تواند استعدادهای دانش آموزان کاشمر را شکوفا کند

کاشمر(پانا)- مدیرآموزشگاه مداحی نوجوانان منادیان عترت گفت برای حل مشکلات دانش ‏آموزان علاقمند به ‏مداحی، تشکیل هیئت دانش آموزی فعال می تواند راه حل مناسبی باشد و ‏استعدادهای دانش آموزان کاشمر را ‏شکوفا کند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل  هیئت  دانش آموزی  فعال  می تواند  استعدادهای  دانش آموزان  کاشمر  را  شکوفا کند

محمد حسن غلامرضاپور مدیر و استاد کلاس های آموزشگاه منادیان عترت ‏در گفت و گو با پانا گفت: دانش آموزان عزیزی که تمایل به مداحی دارند سه توصیه که ‏از بزرگان به بنده رسیده را سرلوحه کارشان قرار بدهند. اول اخلاص که در دستگاه باکرامت اهل ‏بیت بسیار مورد توجه است. دوم مطالعه و تمرین که متاسفانه یکی از بزرگترین ایرادات مداحان ‏ما در حال حاضر عدم مطالعه و تمرین کافی و لازم است. یک مداح باید در این روزگار که با پیشرفت ‏تکنولوژی و اینترنت و فضای مجازی همراه است، به علوم لازمه برای مداحی تسلط کافی داشته باشد، سوم‏ استفاده از استاد برای رفع اشکالات و همچنین کسب تجربه.

غلامرضاپور در مورد وظیفه مسئولین نسبت به مداحان نوجوان گفت: یکی از مواردی که ‏بسیار قابل تامل است این است که هیئات اصولا توسط مردم برگزار شده و به ‏سرانجام رسیده اند، یعنی کاملا مردمی و بدون وابستگی به جناح خاص یا فلان رئیس و فلان ‏اداره هستند، ‏اما انتظار می رود مسئولینی که ارتباط تنگاتنگ با این مسئله دارند، بستر مناسب ‏برای ‏رشد و نمو دانش آموزان و نوجوانان و جوانان مداح را فراهم کرده و به آنها کمک کنند، مثلا یکی از ضعف های بارز در شهر ما نبود هیئت دانش آموزی فعال است.

وی ادامه داد: شاید بگویند هیئت دانش آموزی ‏داریم، ‏اما من می گویم فعال نیست، تمام آن هیئت دانش آموزی خلاصه شده به ده شب محرم ‏در صورتی ‏که با فعال کردن و ارائه برنامه های درست و کارشناسی شده می توان خیلی ‏از مشکلات ‏را با کمک همین جوانان و نوجوانان برطرف کرد همانطور که جنگ ‏را با همین ‏نوجوانان ‌وجوانان به سرانجام رساندیم.

وی در مورد همکاری پیشکسوتان با دانش آموزان گفت: متاسفانه یکی ‏از مشکلات بزرگ در شهرستان، عدم تعامل بزرگان عرصه مداحی با نوجوانان ‏و جوانان است و حاضر نیستند در کنار خودشان تجربیات ‏کاری خود را در اختیار نوجوانان و جوانان ‏قرار دهند، که البته همیشگی نیست و همه ‏را در بر نمی گیرد. بهترین راه حل این مسئله تشکیل هیئت دانش آموزی فعال ‏ است.

وی در مورد اساتید خود گفت: از ابتدا در محضر اساتید بزرگوار مرحوم حاج آقای جمالی ‏و استاد مرحوم جوادپور حسن ‏و استاد حمید رضا ناظمی به آموزش قرآن پرداختم و در ۱۰ سالگی ‏به واسطه صوت و لحن زیبا و دیدن مداحی های استادبزرگوارم ‏مرحوم حاج سیدعلی عاجل شیفته ‏مداحی شدم و با توجه به علاقه شدید به کتابهای اهل بیت علیهم ‏السلام، اساتید زیادی از جمله مرحوم ابوالقاسم کرمانیان، استاد مرحوم اوحدی‏، استاد مرحوم ناز دارو را درک کردم.

این استاد مداحی پیرامون فعالیت خود در این عرصه افزود: الحمدلله باتوجه به تجربه ‏فراوان ‏در امر کلاسیک مداحی در مشهد، آموزشگاه مداحی منادیان عترت را با حجه الاسلام هادی ‏نورانی ‏راه انداختیم. طرحی بسیاربزرگ و ارزشمند که حتی مورد نظر رهبری قرار گرفت که ‏البته با فوت مرحوم استادعاجل از مشهد مقدس به کاشمر برگشتم و هم اکنون در حسینیه ‏ابوالفضلی ‏کاشمر نوکری می کنم. البته آموزشگاه مداحی با نام منادیان عترت در کاشمر را هم افتتاح کردم ‏و مشغول آموزش به علاقمندان به امر مقدس قرآن و مداحی هستم‏.

وی در مورد مقام های کسب شده توسط خود و شاگردانش گفت: از ۹ سالگی در مسابقات قرآن ‏و مداحی شرکت کرده ام و رتبه های زیادی از شهرستان و استان و کشور دارم و حتی در مسابقات ‏ارتش رتبه اول استان خراسان بزرگ و در کشور مقام دوم راکسب کردم و شاگردانم نیز ‏الحمدالله رتبه های زیادی را در شهرستان و استان و کشور کسب کرده اند، فرزاد آسوده رتبه اول شهرستان و استان و غلام نژاد و عرفان ‏غلامرضاپور فرزند بنده است. آنچه که می توانم قاطعانه بر ان تاکید کنم این است که شاگردانم ‏‏۹۰ درصد شان مقامهای شهرستانی و استانی و کشوری دارند و بسیار آینده دار هستند.‏

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار