حاجی میرزایی در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور مطرح کرد؛

بازنگری روش‌های جذب و گزینش نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور با بیان اینکه سند تحول بنیادین منشور اقدامات آموزش و پرورش است، اظهار کرد روش‌های جذب و گزینش نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش به بازنگری نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری روش‌های جذب و گزینش نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس و در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن تشکر از دغدغه‌های آنان در پیشبرد اهداف و راهبردهای رهبری در دانشگاه فرهنگیان و تلاش در تربیت دانشجو معلمان متدین و انقلابی اظهار کرد: اگر ارزش و اهمیت یک مسئله مشخص باشد، می‌توانیم شایستگی اقدامات انجام‌شده برای حل مسئله را بررسی کنیم. بدون شک کاری که از سوی جامعه بر عهده نهاد تعلیم و تربیت گذاشته‌شده استجزو مهم‌ترین کارهای کشور است.

حاجی میرزایی با اشاره به مسئولیت خطیر نظام تعلیم و تربیت گفت: نسل آینده کشور و عزیزترین سرمایه خانواده‌ها در بهترین سال‌های یادگیری و پیشرفت به نظام تعلیم و تربیت سپرده می‌شوند که این مسئولیت بسیار سنگین است. بنابراین در جایگاهی قرار داریم که مسئولیت فرهنگی نسلی که آینده کشور را می‌سازد، بر عهده‌داریم و این مسئولیت بسیار عظیم و خطیر است.

وزیر آموزش‌وپرورش سند تحول بنیادین را جامع‌ترین و راهبردی‌ترین سند در آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: قطعاً سند تحول بنیادین مهم‌ترین منشور حرکتی آموزش‌وپرورش است و به‌طور مستمر اجرایی شدن آن را موردبررسی قرا می‌دهیم.

حاجی میرزایی با تصویب زیرنظام های اجرایی سندتحول بنیادین در سال‌‌های قبل، ادامه داد: اگر بخواهیم اجرایی شدن آن را در تحول ایجاد شده در معلم، دانش‌آموز و مدرسه ببینیم، هنوز در ابتدای کار هستیم زیرا تربیت یک فرایند بلندمدت است و آثار آن به‌تدریج مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول دغدغه اصلی آموزش و پرورش بوده است اما هنوز به انتظارات خود از اجرای سند تحول نرسیده‌ایم، گفت: برای رسیدن به اهداف به بررسی دقیق‌تر نیاز داریم در این مورد به بضاعت علمی و فکری حوزه‌های علمیه و نمایندگان حوزه در دانشگاه‌ها نیازمندیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید سعی کردیم برگزینش نیروهای جدیدالورود به آموزش‌وپرورش تمرکز بیشتری کنیم. از دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی بازدید کردم و در جریان مستقیم گزینش دانشجو معلمان قرار گرفتم و با هیات عالی گزینش همفکری می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانشگاه باید با دانشجویان خود به‌صورت مداوم از زمان ورود دانشجو به دانشگاه تا پایان دوره خدمت و شروع دوره بازنشستگی ارتباط مستمر داشته باشد زیرا دنیا همواره در حال تغییر و تحول است و معلمان باید قادر باشند در هرزمانی خود را با این تحولات هماهنگ کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه تأکید بر اجرای سند تحول و داشتن روحیه مطالبه‌گری در این مورد خوب است، اظهار کرد: باید علاوه بر مطالبه‌گری، با همفکری باهم بتوانیم وظایف هر بخش را در اجرای سند تحول مشخص کنیم تا به اهداف مشخص شده برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار