مدارس فرزانگان هم درگیر فراز و نشیب های کرونا هستند

تهران(پانا)- هنگامی که بوی مهر ماه به مشام می رسد، تمام ذهنیت افراد به سمت بازگشایی مدارس رفته و دانش آموزان خودشان را برای سالی جدید آماده کنند؛ اما امسال ویروس عجیب کرونا، حال خوب مدارس را از دانش آموزان و دبیران گرفته و به همین علت چند هفته ای از شروع سال تحصیلی جدید می گذرد و دانش آموزان از امکانات مختلفی چون شبکه شاد به آموزش می پردازند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس فرزانگان هم درگیر فراز و نشیب های کرونا هستند

در این میان دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ۸، واقع در منطقه 7 شهر تهران نیز، به صورت مجازی آموزش را فرا می گیرند.

«هلیا» یکی از دانش آموزان پایه هشتم در گفت و گو با پانا در خصوص وضع آموزش مجازی می گوید: سطح برگزاری کلاس های آنلاین خوب است، ولی نسبت به کلاس های حضوری سطح درسی تمامی دانش آموزان کاهش یافته و نبود زیر ساخت ها و پهنای باند مناسب کار را دشوارتر کرده و از طرفی ممکن است بدلیل کارکرد فراوان با وسایل الکترونیکی، مشکل بینایی پیدا کنیم و برای حل این مسئله مدرسه می تواند ساعات کلاس را تغییر دهد تا ما راحت تر و بهتر درس بخوانیم.

«تینا» یکی دیگر از دانش آموزان پایه هشتم عنوان می کند: به نظرم برگزاری کلاس ها داخل برنامه "ادوبی کانکت" روش خوبی است زیرا به راحتی می توان صدای دبیر را شنید و دانش آموزان می توانند صحبت کنند و تصویر خود را نیز باز کرده و کمی از دلتنگی های ما رفع شود.

وی در ادامه می گوید: من درس ها را خوب یاد می گیرم چون دبیران در همه اوقات پاسخگوی سوالات ما هستند و تنها ایراد این کلاس ها مشکل اینترنت برخی از دبیران است که مدرسه می تواند یک اینترنت پر سرعت تهیه کرده و به دبیران بدهد تا دیگر مشکلی نداشته باشند.

«پریسا عدالتجو»، یکی از دبیران زیست این مدرسه، در این باره می گوید: در شرایط فعلی با وجود کرونا ترجیح بر این است که دانش آموزان به مدرسه نیایند؛ ممکن است آن فرد ناقل باشد و باعث شود این ویروس شیوع بیشتری پیدا کند و وضعیت بدتر و بدتر شود، ما نیز می توانیم ترددهایمان را تا حد امکان کاهش دهیم تا جلوی گسترش ویروس را بگیریم.

وی افزود: با وجود این که کلاس های غیرحضوری حجم کاری ما دبیران را افزایش می دهد و در واقع زندگی شخصی و کاری ما را با یکدیگر ترکیب می کند، باز هم از برگزاری کلاس های آنلاین راضی هستم و همچنان علاقه دارم همانند کلاس های حضوری فضای کلاس هایم شاد و پر انرژی باشد.

عدالتجو در ادامه به ایرادهای فضای مجازی و کلاس های آنلاین پرداخت و به آسیب دیدن چشم ها و قدرت بینایی و سرعت پایین اینترنت اشاره کرده و خاطر نشان می کند: در این شرایط فشار زیادی به دانش آموزان می آید و بهتر است دبیران خیلی سخت گیری نکنند.

*زهرا علیمردانی، خبرنگار دانش آموز منطقه 7

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار