دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: ما دانش‌آموزان مکتب سلیمانی‌تان را در کلاس‌های درس می‌آموزیم

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: ما دانش‌آموزان مکتب سلیمانی‌تان را در کلاس‌های درس می‌آموزیم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا کلانی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان گلستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام و درود بر روح پاک، مقدس و پربرکت شهدای راه حق و جان فدایان جبهه مقاومت، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم‌رزمان‌شان که با نثار خون خویش جوششی در وجود همیشه زنده‌ی جهان اسلام ایجاد کردند.

به احترامتان تمام قد می‌ایستیم و سر تعظیم فرود می‌آوریم. شما را می‌ستاییم بخاطر حماسه‌هایی که آفریدید، به خاطر معامله با حضرت دوست بر سر جان شیرینتان، به خاطر دست‌های مهربان و مردانه‌تان که گاه آرپی‌جی زن و بیسیم‌چی، گاه مرهمی بر زخم مجروحان، گاه در نهایت خلوت و سکوت شب‌ها به راز و نیاز می‌پرداخت و بخاطر پاسداشت غرور ملی، جبهه باطل و جبهه‌ استکبار با به شهادت رساندن مالک اشتر ایران گمان می‌برید که رهبرمان سیدعلی تنها ماند. اکنون همه ما سردار سلیمانی‌های گمنام در مدارس هستیم. ای شهیدان معزز مقاومت، شما لاله‌های صد پاره این جبهه مقدس چشمانتان را بستید تا ما با چشمان باز بصیرت؛ زندگی کنیم. خون پاکیزه شما جهان اسلام را بیمه کرد. ما دانش‌آموزان در جبهه فرهنگی مدارس راهتان را ادامه خواهیم داد. مکتب سلیمانی‌تان را در کلاس‌های درس می‌آموزیم، تفکر عاشورائیان را بیش از پیش در صفوف پیوسته مدارس می‌گسترانیم و با جهاد علمی و فرهنگی و اعتقادی خویش انتقامی سخت از عاملان شهادت شما خواهیم گرفت.

ای شهید جان فدای راه اسلام، شهادت تو قلب قطب عالم امکان حضرت بقیه الله‌(عج) را به درد آورد و اشک مقدس رهبرمان را برگونه ایشان جاری ساخت. به این غم و به این اشک پاک قسم می‌خوریم که پای این انقلاب، این مقاومت و این مبارزه خواهیم ایستاد و برای تو، برای رهبرمان، برای امام زمان‌مان و برای خدا، جانمان را فدا می‌کنیم..»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار