دیوان محاسبات خلع ید مالک هفت تپه را پیگیری می‌کند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت طبق مصوبه جلسه کمیته بررسی مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه تا پایان آبان، مالک فعلی خلع ید و مشکلات کارگران رسیدگی و کشت ساماندهی می‌شود و دیوان محاسبات نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دیوان محاسبات خلع ید مالک هفت تپه را  پیگیری می‌کند

به گزارش روابط عمومی مجلس، علی خضریان با اشاره به مصوبه جلسه کمیته بررسی مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه، افزود: مقرر شد ظرف ۴۵ روز یعنی تا پایان آبان، مالک فعلی خلع ید و مشکلات کارگران رسیدگی و کشت ساماندهی شود، لذا به موازات اقداماتی که دولت و سایر نهادها موظف به انجام آن هستند، رییس دیوان محاسبات نیز این موضوع را در چارچوب تحقیق و تفحص پیگیری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود تصریح کرد: بنا به مطالبات کارگران و تضییع حقوق بیت‌المال در مجموع کشت و صنعت هفت تپه، تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با حضور در مجموعه هفت تپه از نزدیک در جریان مشکلات این مجموعه قرار گرفتند و در جلساتی با حضور نهادهای نظارتی، نمایندگان کارگری، دولت، سازمان بازرسی، نماینده تام‌الاختیار وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی، تصمیم‌گیری‌های مثبتی برای حل مشکلات اتخاذ شد.

خضریان با بیان اینکه با دستور ریاست دیوان محاسبات، دادستانی این دیوان به موازات دولت پیگیر اجرای مصوبه خلع ید و پیگیری حقوق بیت‌المال خواهد بود، یادآور شد: هرگونه اهمال احتمالی از سوی هر نهاد در پیگیری حقوق بیت‌المال با استفاده از بازوی نظارتی مجلس یعنی دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایندگان نیز حق قانونی خود و سایر ابزارهای نظارتی به کار خواهند گرفت تا حقوق کارگران هفت تپه بیش از این تضییع نشود و ضرب‌الاجل قرار داده شده تا پایان آبان که مورد اجماع همه در جلسه بوده است و نماینده سازمان بازرسی و کمیسیون اصل نود مجلس نیز بر روی آن نظارت کرده تا بدون هیچ کم و کاستی اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار