حسینی خبر داد

مناسب‌سازی ۱۱۰ محتوا در شبکه شاد برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، اکنون ۱۱۰ محتوا در شبکه شاد برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه مناسب سازی شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مناسب‌سازی ۱۱۰ محتوا در شبکه شاد برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه

سیدجواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ارتباط تلفنی با شبکه خبر اظهار کرد: دانش آموزان ما بیش از ۱۵۲ هزار نفر هستند که ۷۲ هزار نفر در مدارس عادی و در طرح تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند و ۸۲ هزار نفر از آنها در ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی در هفت گروه آسیب‌دیدگان، نابینایی، ناشنوایی، ناتوانی و کم توانی ذهنی، اوتیسم و معلولیت جسمی حرکتی هستند از سال ۱۳۷۰ تا الان ۱۸ برابر پوشش تحصیلی افزایش پیدا کرده است و ما همچنان درصدد آن هستیم که ظرفیت‌ها را برای گروه‌های هفت‌گانه افزایش بدهیم به گونه‌ای که اکثر دانش‌آموزانی که به عنوان نیاز ویژه هستند، تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اکنون ما در تمام استان‌های کشور مدارس استثنایی داریم. ۱۰۰ مدرسه با کمک خیرین ساخته‌ایم و احتمالا کلنگ ۱۱۰ مدرسه دیگر را خواهیم زد.

حسینی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است. در این راستا ما ۳ محور اصلی برای سال ۹۹ به عنوان مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام و توسعه مشارکت‌ها را در نظر گرفته‌ایم. در مدرسه انطباقی ما به دنبال جامعه عادلانه‌تر و در دسترس‌تر از هستیم تا همه چیز برای تعلیم و تربیت استاندارد با نیاز ویژه بهینه سازی شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توضیح داد: مداخلات به هنگام طلایی در پاسخ به چهار سوال شکل گرفته است اول اینکه دانش‌آموزان استثنایی شناسایی می‌شوند؟ آیا تحت پوشش قرار می‌گیرند؟ آیا به شکل استاندارد تحت پوشش می‌روند و در آخر اگر استاندارد تحت پوشش قرار می‌گیرند آیا مداخله ما به هنگام در زمان خودش انجام می‌شود یا خیر؟ توسعه مشارکت‌ها هم کمک همه نهادهاو سازمان‌هایی است که می‌توانند در این زمینه ما را یاری کنند.

معاون وزیر گفت: هزار کتاب و محتوا را مناسب سازی کردیم و در روز عصای سفید کتاب درشت خط، صوتی و بریل را ایجاد کردیم. همچنین بیش از ۱۲۰ کتاب برای دانش آموزان و ۲۷ محتوا را برای معلمان مناسب سازی کردیم. اکنون ۱۱۰ محتوا را در شبکه شاد برای دانش آموزان با نیاز ویژه مناسب سازی کردیم.

وی درباره انتخاب رشته این دسته از دانش آموزان گفت: دانش آموزانی که در مدرسه تلفیقی فراگیر هستند مانند سایر دانش آموزان از رشته‌ها بهره می‌برند. برای دانش آموزان کم توان ذهنی نیز ۳۶ رشته در رشته‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار