رشد 100 درصدی دانش‌آموزان فارس راه یافته به مرحله کشوری المپیادهای علمی دانش‌آموزی

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خبر داد 37 دانش‌آموز فارس موفق به راهیابی به مرحله پایانی المپیادهای علمی کشوری شدند که این تعداد بیانگر افزایش 100 درصدی تعداد راه یافتگان به مرحله کشوری این المپیادهاست. همچنین کسب مدال طلای جهانی المپیاد کامپیوتر و افزایش صد درصدی تعداد راه یافتگان به مرحله کشوری المپیادها از جمله موفقیت‌های آموزش و پرورش فارس است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 100 درصدی دانش‌آموزان فارس راه یافته به مرحله کشوری المپیادهای علمی دانش‌آموزی

رسول قانونی در جلسه اتاق فکر آموزش متوسطه استان فارس و در جمع معاونان آموزشی نواحی آموزش و پرورش شیراز گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در زمینه عملکرد استان در حوزه آموزش متوسطه این استان در تمام شاخص‌ها رشد داشته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه استان فارس در بحث آزمون‌های کتبی نهایی در مجموع نسبت به سال گذشته رشد داشته است گفت: با توجه به این که هدف گذاری ما در حوزه متوسطه استان، نواحی، شهرستان‌ها و مناطق تلاش برای بالاتر رفتن از میانگین کشور است، بنابراین تاکنون توانسته ایم به میانگین کشوری بسیار نزدیک شویم که امیدواریم در سال جاری با تلاشی که همکاران در استان دارند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.

قانونی با تاکید بر نقش ارائه بازخورد از عملکرد مدارس و ادارات در تداوم موفقیتهای آموزشی و پرورشی گفت: با توجه به اینکه ارائه بازخوردهای اقدامات صورت گرفته از فعالیت های مدارس نقش اساسی در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دارد قطعا اگر بازخورد ارزیابی از فعالیت ها ارائه گردد شاهد موفقیت های چشمگیری خواهیم بود.

وی به برنامه ریزی و تلاشی که توسط کارکنان و مسئولان حوزه آموزش متوسطه در ادارات و مدارس انجام گرفته است اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات توجیهی به صورت منظم و مدون نقش مهمی در تحقق اهدافمان خواهد داشت و تلاش‌مان این است که به موفقیت‌های بیشتری در تمامی حوزه‌ها برسیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به ارسال کارنامه عملکردی مدارس به ادارات آموزش و پرورش سطح استان گفت: تک به تک این کارنامه عملکردی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و بازخوردهایی از مدارس گرفته شده و جلساتی نیز با حضور مدیران و معاونین مدارس برگزار شده است.

قانونی ضمن قدردانی از زحمات معلمان، مدیران، مربیان مدارس و کارشناسان آموزشی و پرورشی گفت: آنچه که این روزها بسیار مهم است تداوم آموزش و برگزاری بدون وقفه کلاس‌هاست که با استفاده از بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد و کار دنبال می شود و لازم است مدارس طبق برنامه هفتگی فعالیت نمایند و بر اساس برنامه هفتگی‌شان نیز مورد بازدید قرار بگیرند.

او در خصوص عملکرد دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری و المپیادهای علمی گفت: با بررسی‌های انجام شده در زمینه شاخص‌های تعیین شده مشخص شد در رتبه‌های زیر 3000 کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که مرهون تلاش همه دست اندرکاران است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، افزود: در میانگین نمرات کتبی نهایی نیز در مجموع نسبت به سال گذشته ارتقا داشته‌ایم هرچند که این ارتقاء زیاد معنا دار نیست، با یک افزایش کم به میانگین کشوری نزدیک شده‌ایم.

قانونی ادامه داد: در میزان درصد قبولی کتبی نهایی نیز افزایش بسیار خوبی نسبت به سال قبل داشته ایم همچنین در وضعیت پوشش تحصیلی نسبت به میانگین کشور بسیار بالاتر و در وضعیت توسعه متوازن استان به خصوص در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز امسال تلاش بسیار خوبی صورت گرفته و شرایطی ایجاد شده است که دانش‌آموزان بتوانند به خوبی از هنرستان‌ها استفاده کنند که همگی منجر به بهبود وضعیت نسبت به سال گذشته بوده است.

او با اشاره به اینکه موفقیت‌های بسیار خوبی در اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی داشته و رشد بسیار خوبی نسبت رتبه‌های کسب شده در سال قبل داشته‌ایم گفت: در زمینه کیفیت بخشی و ارتقای فعالیت‌های آموزشی معلمان گام‌های ارزشمندی برداشته شده و اتفاقات بسیار مثبتی با تلاش همکارانمان در این حوزه صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در بحث پژوهش سراها هم شرایط خوبی داشته‌ایم به طوری که 182 دانش‌آموز به مرحله کشوری جشنواره‌های مورد تایید پژوهشسراها راه یافته‌اند که این عدد بیانگر افزایش ده برابری نسبت به سال گذشته است و از این تعداد 20 رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان عزیز استان کسب شده است که نشان از تلاشهای بسیار خوبی است که توسط همکاران ما در سطح مناطق و شهرستانها ی استان و اداره کل صورت گرفته است.

قانونی در خصوص وضعیت دانش‌آموزان استان در المپیادهای علمی گفت: امسال 37 دانش‌آموز به مرحله پایانی المپیادهای علمی کشوری از استان فارس را داشته‌ایم. همچنین کسب مدال طلای جهانی در المپیاد کامپیوتر و افزایش صد درصدی تعداد راه یافتگان به مرحله کشوری المپیادها از دیگر دست آوردهای دانش آموزان استان است.

در این جلسه کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس و معاونان آموزشی نواحی چهارگانه شهر شیراز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مدارس به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پیرامون کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و راهکارهای ارتقای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و علمی در مدارس استان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار