به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش؛

حسین خنیفر: ترویج حرکات ورزشی در جمع کارکنان، هر چند با حرکات سبک نرمشی ضروری است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، ورزش را مهم ترین ارکان تامین سلامتی و نشاط جسم و روح فرد دانست و تاکید کرد عقل سالم در بدن سالم نیست، اما بدن سالم می‌تواند عقل سالم را خلاق کند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین  خنیفر: ترویج حرکات ورزشی در جمع کارکنان، هر چند با حرکات سبک نرمشی ضروری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در نشست مجازی خود با مسئولان، مدیران و کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور، با تبریک حلول ماه ربیع الاول، ماه سرور انبیاء الهی و شادی مومنان، با گرامیداشت هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر ماه تا دوم آبان از اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی سخن گفت و افزود: توسعه و ترویج حرکات ورزشی در جمع کارکنان و هدایت جامعه به سمت انجام ورزش هر چند با حرکات سبک نرمشی، لازم و ضروری است.

خنیفر، با تاکید بر عامل به ورزش بودن گفت: ورزش به عنوان مهم‌ترین ارکان تأمین سلامتی و نشاط جسم و روح فرد، نقشی اساسی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند.

وی، سرمایه‌گذاری‌ در این بخش را عاملی مهم در راستای پویایی و نشاط اجتماع خواند و اظهار داشت: ورزش برای همه سنین، تضمین کننده و تکیه گاهی امن برای رسیدن به نهایت رشد و کمال مطلوب انسانی است .

وی با اشاره به آیه 246 سوره بقره در انتصاب برگزیدگان با برخورداری از هوش، فرزانگی، علم و ورزش و قدرت بدنی گفت: عقل سالم در بدن سالم نیست، اما بدن سالم می تواند عقل سالم را خلاق کند. چرا که انسان های اهل سلامت و ورزش، نسبت به انجام کارهای فوق العاده راسخ و استوارتر هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان روایتی زیبا از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: بنا به فرمایش نبی مکرم اسلام، مومن نیرومند نزد خداوند از مومن ضعیف بهتر و محبوب تر است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با معرفی ابن سینا، به عنوان معدود فلاسفه اسلامی، ورزش را از دید وی شاخه ای مهم و برجسته در حوزه تربیت اعلام و مهم ترین حرکات،‌ فعالیت ها و مهارتهای ورزشی کودکان و نوجوانان را از دید وی ورزش هایی چون راه پیمایی، پریدن، دویدن، کشتی، اسب سواری، شمشیربازی و شنا برشمرد.

خنیفر، در ادامه از کتاب انسان در قرآن مرحوم شهید مطهری سخن گفت و افزود: شهید مطهری، در کتاب انسان در قرآن، با محکوم کردن تن پروری به معنای نفس پروری و شهوت پرستی، پرورش بدن به معنای مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت را از واجبات برشمرده است. چرا که از نظر وی، هر فعالیتی که برای بدن زیان بخش باشد، حرام شمرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ساحت زیستی - بدنی را سومین ساحت از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین دانست و گفت: این ساحت ناظر به حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی فرد است.

وی با تاکید بر نگاه خاص و ویژه اسلام به ورزش و سلامتی به بیان دیدگاه حضرت علی (ع) در این خصوص پرداخت و خاطر نشان کرد: از منظر امام اول شیعیان، ورزش تضمین کننده تندرستی، توانایی، آسایش خاطر و جوانی و نشاط فرد است.

خنیفر، در پایان با تقدیر از زحمات همه مدیران و کارشناسان تربیت بدنی ابراز امیدواری کرد: در شرایط و دوران کرونا شاهد فعالیت های خلاقانه ورزشی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار