انعقاد تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش گیلان و بخش صنعت و تجارت استان

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تأمین نیازهای صنعت خودرو استان گیلان از طریق تربیت و اشتغال نیروی انسانی تحصیل کرده در راستای اجرای بند 7 فصل 4 اصل 43 قانون اساسی است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش گیلان و بخش صنعت و تجارت استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و 4 نهاد دانشگاه فنی و حرفه ای، نمایندگی های ایران خودرو، سایپا، انجمن صنایع استان و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای تأکید اصل 43 قانون اساسی در بهره گیری از علوم و فنون و همچنین تربیت افراد ماهر برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور میان دستگاههای یاد شده منعقد می شود.

وی، اشتغال را دغدغه خانواده ها دانست و افزود: تربیت نیروی کار ماهر از مهم ترین کارکردهای مراکز فنی و حرفه ای است که امیدواریم اثرات خوب این تفاهم نامه سه جانبه نصیب خانواده ها، دانش آموزان و صنایع ما شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به موضوعات متنوع این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: بهبود نگرش دانش آموزان و هنرجویان به صنعت خودرو، توسعه رشته های فنی و مهارتی صنعت خودرو در هنرستان ها و استفاده از ظرفیت های آموزشی طرف ها به منظور دستیابی به اهداف مشترک برخی از موضوعات این تفاهم نامه هستند.

رحمتی خاطر نشان کرد: پذیرش دانشجویان رشته های مکانیک خودرو از بین فارغ التحصیلان هنرستان های استان در این رشته ها، برگزاری جشنواره ها و مسابقه ها در زمینه مکانیک خودرو، جذب هنرجویان رشته های مرتبط با صنعت خودرو در دوره های کارآموزی و کارورزی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه هنرآموزان و کارشناسان صنعت خودرو به منظور ارتقاء سطح علمی آنان و عقد قرارداد برون سپاری شاخه کار دانش با آموزش و پرورش به منظور آموزش هنرجویان رشته های مکانیک خودرو از جمله تعهدات دانشگاه فنی و حرفه ای در این تفاهمنامه است.

وی اظهار کرد: مدیران صنایع به عنوان مشاور و حامی انجمن در راستای اجرای مفاد این تفاهمنامه هستند در ضمن منطقه آزاد به عنوان مشاور و حامی اجرای این تفاهمنامه بوده و در چارچوب مقررات خود کمک های لازم را انجام می دهد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش نیز در این برنامه و در ارتباط ویدئویی با اشاره به ضرورت همگرایی هر چه بیشتر صنعت و آموزش خاطرنشان کرد: اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های والدین است و آینده بازار کار متعلق به هنرستان‌هاست؛ اما این آینده زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که تمهیدات قانونی برای حمایت از بهره‌برداران آموزش‌های مهارتی در اولویت قرار گیرد. باید این قوانین را به سمت حمایت از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها سوق دهیم. سید مصطفی آذرکیش درباره اثرگذاری آموزش‌های مهارتی بر بازار کار گفت: «سالانه بیش از 300 هزار نفر از هنرستانهای کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و ما اکنون 945 هزار هنرجو در 3 پایه تحصیلی داریم. از طرفی در سال باید یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود. بنابراین هرچه هنرستان‌ها را توسعه دهیم، باعث بالارفتن ضریب اشتغال در کشور و در نتیجه بالارفتن ضریب توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد شد».

گفتنی است این تفاهمنامه از امروز به مدت 3 سال اعتبار دارد که پس از اتمام مدت مذکور با توافق همه طرف ها قابل تمدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار