ایجاد موزه صفویه شناسی اردبیل در مرحله تکمیل قرار دارد

اردبیل(پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اعلام کرد موزه صفویه شناسی با مرمت کلی و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موزه صفویه شناسی اردبیل در مرحله تکمیل قرار دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان در جریان بازدید از پروژه‌های در دست اجرای اداره‌کل میراث‌فرهنگی در اردبیل گفت: از جمله طرح‌های در دست اجرای این اداره‌کل در سطح استان پروژه‌های مرمت بناها و آثار تاریخی است که در راستای صیانت و حفاظت از این بناها برای معرفی تاریخ و تمدن منطقه اجرا می‌شود.

او روند پیشرفت فیزیکی مرمت مدرسه پورسینا را مناسب ارزیابی کرد و افزود: مدرسه سابق پورسینا با مرمت کلی و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد با کاربری موزه صفویه‌شناسی و آجرفرش در حال انجام است و شاهد مراحل پایانی تکمیل آن هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ساماندهی محوطه شهیدگاه اردبیل خبر داد و گفت: ساماندهی محوطه شهیدگاه اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا بوده و تلاش و جدیت بر بهره‌برداری از این طرح در آینده‌ای نزدیک است.

فلاحی در بازدید از عملیات اجرایی فاز نخست محوطه گردشگری دهکده سنگی افزود: فاز نخست این پروژه شامل محوطه استاندارد مینی گلف، سالن پذیرایی، سالن اسنوکر و بیلیارد، مجتمع رفاهی خدماتی و محوطه بازی کودکان بوده و در مرحله تکمیل قرار دارد.

او گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده این طرح‌ها و پروژه‌ها که با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال اجراست در سفر آتی وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار