مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:

از دست اندرکان و تهیه کنندگان درس نامه آموزشی دوره ابتدایی « هاوین » تجلیل شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، از 54 نفر از معلمان، دست اندرکاران و تهیه کنندگان درسنامه آموزشی هاوین و محتواهای آموزشی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
از دست اندرکان و تهیه کنندگان درس نامه آموزشی  دوره ابتدایی « هاوین » تجلیل شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، باحضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج طی مراسمی که در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ از 54 نفر از معلمان، دست اندرکاران و تهیه کنندگان درسنامه آموزشی هاوین ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در ایام تابستان تجلیل شد.

قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این آیین با بیان اینکه متاسفانه میزان ماندگاری ویروس کرونا هنوز هم مشخص نیست و هیچ دارویی برای درمان آن هم پیدا نشده است؛ خاطرنشان کرد: باید متناسب با شرایط، خودمان را تطبیق دهیم و با برنامه ریزی بتوانیم میزان چالش ها و مشکلات را به حداقل برسانیم.

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این مراسم از تلاش و زحمات معلمان فعال، خلاق و توانمند دوره ابتدایی که دلسوزانه در کار تولید محتوای الکترونیک و تهیه درسنامه های آموزشی تقدیر و تشکر کرد و گفت: معاونت آموزش ابتدایی استان با شیوع ویروس کرونا با برنامه ریزی هدفمند به تهیه محتوای آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم و روستایی اقدام کرد .

عبدالهی از تشکیل کارگروه استانی تولید محتوای الکترونیک دوره ابتدایی همزمان با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: فعالیت این کارگروه از هفتم اسفندماه شروع و فیلم های آموزشی در قالب 80 هزار لوح فشرده dvd ضبط و به شهرستان و مناطق ارسال و در بین دانش آموزان محروم مناطق روستایی به صورت رایگان توزیع شد.

وی همچنین از تدوین 45 هزار درس نامه آموزشی در فروردین و اردیبهشت ماه 99 خبر داد و گفت: این درسنامه ها نیز در بین دانش آموزان روستایی و مناطق حاشیه شهر توزیع شد.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا فرایند آموزش نیز دچار تغییر شد؛ گفت: در تابستان سال جاری نیز به منظور تعمیق بیشتر یادگیری و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و در راستای تحقق عدالت آموزشی و اطمینان از تحقق اهداف برنامه درسی و تعمیق فرایند یاد دهی یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی، بسته های آموزشی تحت عنوان درسنامه (هاوین) با مشارکت جمعی از معلمان توانمند و دلسوز دوره ابتدایی طراحی و تدوین شده است .

عبدالهی با بیان اینکه درسنامه هاوین برای شش پایه تحصیلی به صورت جداگانه طراحی و تدوین شده است، گفت: در مجموع 75 هزار جلد درسنامه به تفکیک پایه های اول، دوم ، سوم ، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی چاپ و در بین دانش آموزان توزیع می شود .

وی اظهار کرد: درسنامه ها با هدف مرور و بازآموزی مفاهیم اصلی دروس، تکمیل یادگیری دانش آموزان و اطمینان از کسب پیش نیازهای لازم برای ورود به پایه بالاتر طراحی و تدوین شده است تا دانش آموزان با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهر و دانش آموزان با نیازهای ویژه، در ایام تابستان با همراهی اولیای محترم و نظارت و راهنمایی معلمان دلسوز روزی یک ساعت درسنامه را مطالعه و تکالیف آن را انجام دهند و مشکلات آموزشی خود را با معلم در میان بگذارند .

عبدالهی همچنین از تولید محتوای آموزشی برای سال تحصیلی جاری با استفاده از پتانسیل سایر استان ها خبرداد و گفت: این فایل های آموزشی نیز در اختیار دانش آموزان هدف قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان این مراسم باحضور مسئولین آموزش و پرورش از تلاش ها و زحمات کلیه دست اندرکاران و تهیه کنندگان درسنامه آموزشی هاوین با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار