در گفت‌وگو با پانا؛

سیدمحمد غرضی: برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌آیم

تهران (پانا) - کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 خواهم شد، گفت نظام باید روش‌های گذشته خود را که باعث شده تا دولت و مجلس تمام امتیازات مردم را بگیرند و خودشان پرامتیاز شوند، تغییر دهد؛ روش باید امتیازدهی به مردم باشد نه امتیازگرفتن از مردم.

کد مطلب: ۱۱۳۱۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سیدمحمد غرضی: برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌آیم

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه دلارهای زیادی به دست رانت‌خواران از بین می‌رود، گفت: «درست است که تحریم‌های خارجی، بر اقتصاد کشور اثر گذاشته است اما باید منابع فعلی را به صورتی مدیریت کرد که به بهینه‌ترین شکل از آن‌ها استفاده شود. بالاخره صادرات نفت و صادرات غیرنفتی بر روی زمین نمی‌ماند و با مقداری کم و زیاد انجام می‌شود.»

نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در وضعیت فعلی، مردم از وضعیت اقتصاد بسیار نگران هستند، افزود: «اکثر جامعه از این وضعیت نگران هستند، نگرانی که هویت جامعه را نشانه گرفته است و باید تدابیری فوری برای بهبود وضعیت اندیشیده شود.»

وزیر پیشین نفت ضمن انتقاد از اختلافات داخلی مسئولان و با بیان اینکه اکنون در داخل کشور بین ایران و آمریکا، بین طرفداران آمریکا و طرفدارن انقلاب دعوا شکل گرفته است، گفت: «نباید کلام حضرت امام از یادمان برود، آنجا که فرمودند اگر شما با هم باشید هیچ قدرت سیاسی خارجی، اقتصادی، نظامی نمی‌تواند بر شما چیره شود. ولی اگر اختلاف داشته باشیم، ترامپی که کسی نمی‌داند از کجا آمده است بر ما چیره می‌شود.»

غرضی با بیان اینکه مجلس یازدهم با پشتوانه ضعیف مردم سر کار آمده است، اظهار کرد: «به همین خاطر کسی دیگر به حرف مجلس گوش نمی‌دهد، صدایی از این تریبون شنیده نمی‌شود. مردم گرفتار هستند و از همه مسئولان ناامید؛ در این شرایط دولت و مجلس هم برای اینکه بگویند ما هستیم با هم دعوا می‌کنند در حالیکه این دعواها، اثری در جامعه ندارد، نه مفید است و در زندگی مردم اثرگذار است. شاید چون دستاوردی برای عرضه به مردم ندارند به همین خاطر به جان هم افتاده‌اند.»

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: «باید دولت و هم‌ مجلس، منافع جامعه را حفظ کنند تا محترم باشند. وقتی حقوق‌های کلان فقط برای عده‌ای است، وقتی رئیس مجلس در کار دولت دخالت می‌کند، آن مسئول دولت در کار قانونگذاری دخالت می‌کند، قوانین نه قابل اجرا هستند و نه اجرا می‌شوند و مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرند. در حالیکه این همه فشار بر مردم است، اما خوشبختانه مردم حواسشان جمع است و مراقب کشور هستند.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «من به شما اطمینان می‌دهم که هرگز این دعواها، باعث نمی‌شود که جامعه به نفع مجلس یا دولت وارد میدان شوند بلکه هر دو را به حال خود می‌گذارند و به زندگی خود می‌پردازند.»

وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ و نگرانی‌‌ها درباره مشارکت مردم با توجه وضعیت کرونا و نیز انتخابات اخیر مجلس، گفت: «نظام باید روش‌های گذشته خود را که باعث شده تا دولت و مجلس تمام امتیازات مردم را بگیرند و خودشان پرامتیاز شوند، تغییر دهد. روش باید امتیازدهی به مردم باشد نه امتیازگرفتن از مردم.»

سیدمحمد غرضی با بیان اینکه نظام اسلامی نباید اعتبار خود را به باد بدهد، گفت: «اعتبار نظام اسلامی به این خاطر که هر روز ارزش پول ملی کم می‌شود، خدشه‌دار شده است. باید روش‌ها را عوض کند. باید امتیازاتی را که مصادره کرده‌ایم به مردم برگردد، پاداش‌های چند میلیاردی باید به مردم برگردد تا توجه مردم به نظام و به حکومت بیشتر شود.»

وی درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز، گفت: «من سابقه دارم، ۶۰ سال است که به عنوان سرباز در انقلاب و قبل از انقلاب بوده‌ام. آدم‌های جدید باید بروند حمایت دیگران را جلب کنند، من به عنوان یک سرباز، سوابق، گفته‌ها و عملکردم معلوم است. اگر توفیقی باشد می‌توانم همین اصول اساسی کشور را سر جای خود قرار دهم. اگر عمری باشد من به عنوان سرباز حتما شرکت می‌کنم. برخی می‌گویند این حرف‌های شما باعث می‌شود شما را رد صلاحیت کنند اما من گفتم شورای نگهبان کار خود را بکند و ما هم کار خود را انجام می‌دهیم، بالاخره قضاوتی حتما صورت خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار