برای سومین بار؛

زاهدان میزبان جشنواره ملی شعر پیامبر مهربانی می شود

زاهدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری سومین جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت و مهربانی(ص) در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
زاهدان میزبان جشنواره ملی شعر پیامبر مهربانی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد سیستان وبلوچستان، حسین مسگرانی اظهار کرد: با عنایت به نامگذاری زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی برپایی این جشنواره بزرگ فرهنگی و ادبی در آینه‌ شعر پارسی و فولکلور اقوام مومن و دیندار کشور می‌تواند یاری رسان ما در تحقق و تقویت وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی و ایجاد همدلی و برادری باشد .

وی افزود: شناسایی و معرفی نقاط اشتراک و تقویت وفاق اقوام ایرانی در راستای تقویت وحدت و انسجام اسلامی و ملی، ایجاد فضای همدلی و برادری در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی و فرصتی برای تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی در میان آنها، گردآوری و انتشار آثار ادبی در نعت و منقبت پیام آور مهربانی و خاندان پاک ایشان به زبان‌ها و گویش‌های متداول در ایران اسلامی ( فارسی، بلوچی، سیستانی، ترکی،کردی، عربی، ترکمنی ) و ایجاد فضای با نشاط فرهنگی و معنوی از اهداف این کنگره است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی و احصاء نظرات اعضا و تشکیل دبیرخانه، فراخوان جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت و مهربانی(ص) در ۶ زبان فارسی، بلوچی،ترکی،کردی، عربی، ترکمنی و گویش سیستانی تنظیم و همزمان با آغاز هفته وحدت با تکیه بر فضای مجازی منتشر خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد:آثار در فضای مجازی دریافت و مورد بررسی و رتبه بندی توسط هیات داوران استانی و کشوری قرار خواهد گرفت .

مسگرانی اظهار کرد: دبیرخانه‌ جشنواره برای دریافت آثار از طریق نمابر و ایمیل اعلام شده اقدام خواهد کرد و بر اساس شرایط پیش رو و اپیدمی کرونا، هیات داوران به صورت مجازی آثار ارسالی را دریافت و نتایج بررسی به دبیرخانه اعلام خواهد شد .

وی ادامه داد: آغاز تبلیغات مجازی و انتشار فراخوان جشنواره به میمنت و مبارکی شأن و نام پیام آور بزرگ صلح و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) در هفته وحدت و زمان برگزاری جشنواره بهمن سال جاری خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار