تزریق واکسن آنفلو آنزا به 2689 مادر باردار پر خطر در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تزریق واکسن آنفلو آنزا به صورت رایگان برای 2 هزار و 689 مادر باردار پرخطر و دارای بیماری زمینه ای در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زهدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تزریق واکسن آنفلو آنزا  به 2689 مادر باردار پر خطر در سیستان و بلوچستان

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری با بیان این که در حال حاضر 18 هزار مادر باردار در حوزه دانشگاه زاهدان در مرکز استان و در دورترین مناطق روستایی و شهری خدمات مراقبتی دوران بارداری را دریافت می کنند، اظهار کرد: از بین این تعداد مادر باردار، شرایط 6 هزار نفر نسبت به سایر مادران حساس تر است و طبق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در اولویت اول تزریق واکسن هستند.

وی افزود: این افراد مادران باردار دارای بیماری زمینه ای و عامل پرخطر در بارداری فعلی و مادران زایمان کرده در 2 هفته اول پس از زایمان که بیماری قلبی، فشارخون و دیابت داشته را شامل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: مادران باردار در سطح دانشگاه در صورت تمایل بصورت پلکانی واکسن آنفلوآنزا را در هفته آینده دریافت خواهند کرد ولی در این مرحله بر اساس دستور العمل در حال تزریق واکسن آنفلوآنزا به مادران باردار پر خطر هستیم.

وی با بیان این نکته که سلامت مادران باردار از محورهای مهم حوزه سلامت و از اولویت های ماست، افزود: با توجه به ادامه پاندمی بیماری کووید19 به مادران توصیه می شود از مراجعه حضوری و بدون اطلاع قبلی جهت تزریق واکسن خودداری کنند چرا که همکاران ما در خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت به صورت تلفنی جهت انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا با آنان تماس خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار