شاهکارهای مدیریتی آقای دندانپزشک در پرسپولیس؛ اوضاع فینالیست آسیا بحرانی‌تر شد

تهران (پانا) - درست در روزهایی که پرسپولیس نیاز به آرامش بیشتری دارد، بحران برای این تیم روز به روز بیشتر می‌شود؛ وضعیتی که نه تنها قهرمانی در آسیا، بلکه نتیجه گرفتن در فصل آینده لیگ برتر را هم سخت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شاهکارهای مدیریتی آقای دندانپزشک در پرسپولیس؛ اوضاع فینالیست آسیا بحرانی‌تر شد

پرسپولیس در روزهای که اتحاد داخلی و خارجی برای ناکام گذاشتن این تیم به اوج رسیده بود، توانست برای دومین بار طی 3 سال اخیر فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شود، افتخاری که هیچ تیم ایرانی به آن دست نیافته است و حالا نام پرسپولیس در این عرصه هم بالاتر از رقبای ایرانی‌اش قرار گرفته است. پیش از این تنها تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن توانسته بودند یکبار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنند و حالا پرسپولیس صدرنشین این حضور است.

اما درست در روزهایی که باید برای آماده‌سازی این تیم سنگ تمام گذاشته شود تا بتواند اولین قهرمانی را برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا همراه بیاورد، اوضاع برای قهرمان مقتدر فوتبال ایران به حدی بحرانی است که نه تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان را به سخت‌ترین شکل ممکن تصور کرد، بلکه باید به صورت جدی نگران آینده این تیم در لیگ برتر بود.

شاهکارهایی که هر چند پیش از این هم بوده است اما در دوران مدیریت، دکتر دندانپزشکی که در ادامه سریال‌های عجیب فوتبال ایران به صندلی مدیریت پرسپولیس رسیده، در حال اوج‌‎گیری است و روز به روز به تعداد فاجعه‌های مدیریتی مدیریتی مهدی رسول پناه اضافه می‌شود؛ شاهکارهایی که در همین هفته جاری دو سکانس مختلف از آن به نمایش در آمده است.

پرسپولیس آماده کسر امتیاز

ماجرای طلب برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس در حالی که می‌توانست پیش از این و در دوران مدیریت ایرج عرب بسته شود، اما حالا به بحرانی شده و با روندی که باشگاه پرسپولیس در پیش گرفته باید کسر 6 امتیاز از این تیم توسط فیفا را قطعی دانست.

باشگاه پرسپولیس شب گذشته در سایت رسمی خود اعلام کرد یک سوم از طلب باقی مانده برانکو به حساب او واریز شده است و باقی مانده پول در دو مرحله آینده واریز خواهد شد؛ اتفاقی که دو سناریو را پیش‌روی این ماجرا قرار خواهد داد. سند فیفا برای جریمه نکردن پرسپولیس وکیل برانکو است. اگر وکیل پرافتخارترین سرمربی تاریخ پرسپولیس به فیفا نامه دهد که طلب برانکو پرداخت شده، این پرونده در فیفا بسته خواهد شد. البته ذکر این نکته ضروری است که فیفا کاری با این موضوع ندارد که بخشی از طلب پرداخت شده یا تمام پول، رسیدن نامه وکیل شاکلی به فیفا یعنی اینکه طلب پرداخت شده و حالا اگر چنین نامه‌ای به فیفا زده شود مشخص نیست در آینده دست سرمربی پرسپولیس با چه میزان سختی به پولش خواهد شد.

با توجه به موضوعی که طرح شد، احتمال اینکه برانکو رضایت بدهد که وکیلش چنین نامه‌ای را به فیفا بزند بسیار کم است و بدین ترتیب پرسپولیس باید با سیستم نوین و منحصر به فرد پرداخت طلب، آماده کسر شش امتیاز باشد و احتمالا فصل جدید را با امتیاز 6- آغاز خواهد کرد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید دو هفته ته جدولی شود.

داستان جدایی ستاره‌ها: بشار رسن جدا شد، شجاع خلیل‌زاده جدا می‌شود

حالا در روزهایی که بحران طلب برانکو دست از سر هواداران این تیم برنمی‌دارد، جدایی ستاره‌ها بحرانی دیگر را برای برای قهرمان ایران همراه آورده است. پس از اینکه مهدی ترابی به شکلی عجیب پرسپولیس را ترک کرد، نوبت به دو ستاره دیگر پرسپولیس رسیده است که این تیم را ترک کنند، ستاره‌هایی که بدون شک پیدا کردن جانشین برای آنها در مقطع فعلی سخت و حتی شاید غیر ممکن باشد.

چند روزی است که بحث جدا شدن بشار رسن و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس داغ است و حتی منابع خبری در قطر از توافق قطعی این دو بازیکن با تیم‌هایی در لیگ ستارگان قطر خبر داده‌اند.

هر چند امیدها برای ماندن این دو بازیکن در پرسپولیس زیاد است اما بشار رسن که پس از بازگشت به ایران، شب گذشته به باشگاه پرسپولیس رفته بود، پس از اینکه از جلسه با سرپرست باشگاه را تمام کرد، در ساعات ابتدایی بامداد امروز با انتشار پستی در اینستاگرامش اعلام کرد که از پرسپولیس جدا خواهد شد تا به علت مشکلات مالی که از نظر خانوادگی دارد، به تیمی برود که بتواند پول بیشتری به او بدهد.

البته برخی شنیده‌ها حاکی از این است که با توجه به اینکه شب گذشته بشار رسن اعلام کرد مشکلی برای پرداخت مطالباتش وجود ندارد، این بازیکن عراقی تا نیم فصل نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود. اما از آنجا که او اعلام کرده مشکل مالی دارد، ماندنش در پرسپولیس کمی سخت خواهد بود. به عبارت دیگر با این وضعیت اگر بشار تا نیم فصل در پرسپولیس بماند، ممکن است تمرکز قبل را نداشته باشد.

در کنار بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده دیگر بازیکنی است که شایعه جدایی و حتی فسخ قرارداد او با پرسپولیس شنیده می‌شود. البته شجاع شب گذشته با انتشار پستی در اینستاگرامش هر چند برخی شایعات را تکذیب کرد، اما درباره اختلافش به مدیران پرسپولیس حرفی به میان نیاورد تا پروسه جدایی او از پرسپولیس را هم با این روند باید جدی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار