خانواده ها نسبت به سلامت و آموزش فرزندان خویش حساس تر باشند

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خانواده ها را به حساسیت بیشتر نسبت به سلامت و آموزش فرزندان خویش فراخواند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها نسبت به سلامت و آموزش فرزندان خویش حساس تر باشند

احمد ناصری در گفت وگو با برنامه " رادیو ساعتی" صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه آموزش و پرورش استان از زمان بازگشایی مدارس تاکنون در رعایت پروتکل های بهداشتی تمام تلاش خود را به‌کارگرفته، اظهار کرد: وضعیت بهداشتی مدارس استان توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان بطور مستمر و مداوم رصد می شود؛ به‌طوریکه بیش از 1 هزار و 300 آموزشگاه در 60 شاخص تاکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است که خوشبختانه حاکی از رعایت 85 درصدی پروتکل های بهداشتی در مدارس است.

او افزود: در راستای افزایش ضریب بهداشتی مدارس تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان سرانه بهداشتی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق و نواحی تخصیص داده شده تا در جهت خرید ملزومات بهداشتی در مدارس هزینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن بیان این موضوع که از زمان بازگشایی مدارس در روز 15 شهریورماه الزامی برای حضور دانش آموزان در مدارس نبوده و دانش آموزان می توانستند با انتخاب یکی از دو روش حضوری و غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو آموزش خود را استمرار ببخشند؛ از رفع مشکلات شبکه دانش آموزی شاد خبر داد و تصریح کرد: وضعیت سرعت شبکه شاد با رونمایی از نسخه جدید آن نسبت به ابتدای شروع سال تحصیلی بهتر شده است و همچنان در تلاش برای حل مسائل مختلف این شبکه آموزشی هستیم.

ناصری افزود: مدارس با توجه به مقتضیات خود به صورت منعطف می توانند برنامه زمان برگزاری کلاس های غیرحضوری در این شبکه را تنظیم کنند.

او با تاکید بر این نکته که در شرایط کنونی خانواده‌ها نسبت به آموزش و پرورش فرزندان خویش باید حساستر شوند، تصریح کرد: مدیران مدارس نیز بایستی پایش آموزشی و پرورشی دانش آموزان را در این ایام مدنظر قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که تمامی دانش آموزان از خدمات ارائه شده آموزشی بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه ستاد کرونای استان مبنی بر تعطیلی آموزش حضوری مدارس به مدت دو هفته از پخش برنامه های آموزشی روزانه از شبکه های آموزش، چهار، قرآن و معارف سیما از ابتدای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: برنامه زمانی کلاسی این شبکه های تلویزیونی هر روز در پورتال وزارت، اداره کل آموزش و پرورش استان، شبکه شاد و زیرنویس شبکه خبر بارگذاری و منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار