تصادف‌های جرحی و خسارتی در معابر شهری کاشان سیر افزایشی دارد

کاشان ( پانا) - فرماندار کاشان اعلام کرد بررسی نمودار تصادف‌ها در معبرهای درون شهری نشان می دهد که در ۱۰ ساله گذشته با وجود کاهش ۴۰ درصدی تصادف‌های منجر به فوت، اما تصادف‌های جرحی و خسارتی سیر افزایشی داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تصادف‌های جرحی و خسارتی در معابر شهری کاشان سیر افزایشی دارد

علی‌اکبر مرتضایی روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان کاشان اظهار کرد: بیشترین سهم جانباختگان در تصادف‌های درون شهری به ترتیب متعلق به عابران پیاده و رانندگان موتورسیکلت بوده است.
وی افزود: علت تصادف در شش ماه نخست سال جاری به صورت توجه نکردن به جلو با ۲۷ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۲۶ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۱۱ درصد و دنده عقب با هشت درصد بوده است.
رییس شورای ترافیک شهرستان کاشان تصریح کرد: بررسی زمان حادثه های رانندگی نشان می دهد که ۲۸ درصد تصادف‌های امسال در فاصله زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۴ رخ داده و روزهای پنجشنبه با ۲۶ درصد، پرحادثه‌ترین روز هفته بوده است.
وی گفت: بلوار قطب راوندی و خیابان امیرکبیر با ۱۷ درصد از مجموع تصادفهای سال جاری تصادف، از حادثه‌خیزترین معابر کاشان است که تاکنون شناسایی شده است.
فرماندار کاشان افزود: اصلاح و مرمت خط‌کشی‌های طولی و عرضی معابر و آشکارسازی سرعت‌کاه‌ها، اصلاحات هندسی معابر، پیگیری برای جداسازی خیابان‌های دوطرفه با علائم ترافیکی یا رفوژ میانی و همچنین مکان‌یابی محل نصب دوربین‌های نظارتی از مهم‌ترین اولویت‌های در دست اقدام است.
وی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در بین قشرهای مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان تاکید کرد: آموزش‌های ترافیکی در مدرسه و پلیس راهور چنانچه با رعایت هنجارها از سوی خانواده‌ها همراه شود، در نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیک در جامعه بسیار اثرگذارتر خواهد بود.
مرتضایی گفت: گزارش‌های جامعی از نقاط حادثه‌خیز و پراکنش تصادف‌ها در سطح شهر کاشان از سوی پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ ارایه شده است که پس از تجزیه و تحلیل از سوی کارشناسان، راهکارهای کاهش خطر وقوع تصادف‌ها در این نقاط مصوب و اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار