مشارکت 43 هزار و269 دانش آموز و فرهنگی در پویش لبخند رضایت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت تا کنون 43 هزار و 269 دانش آموز و فرهنگی استان در پویش لبخند رضایت اعلام آمادگی کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 43 هزار و269 دانش آموز و فرهنگی در پویش لبخند رضایت

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه استان خراسان جنوبی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، تصریح کرد: در راستای کمک به هم نوعان و رفع بخشی از مشکلات، آموزش‌وپرورش با مشارکت سازمان بسیج فرهنگیان، پویش سراسری کمک مؤمنانه بانام «لبخند رضایت»، در دو فصل پاییز و زمستان برگزار می‌کند.

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری و در قالب کمک های مومنانه، فرهنگیان و دانش آموزان استان بیش از 25 هزار و 800 بسته معیشتی، غذای گرم، البسه و لوازم التحریر به ارزش 2 میلیارد و 341 میلیون و یکصد هزار تومان به خانواده دانش آموزان آسیب دیده از کرونا کمک کرده اند، تصریح کرد: بیش از 27 هزار و 830 دانش آموز نیازمند و آسیب دیده از کرونا از مزایای این هدایا برخوردار شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از مردم، به ویژه دانش آموزان و معلمان بهارستان علم و ادب به عنوان پیشگامان کمک به همنوع یاد کرد و ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز سال تحصیلی جاری و با مساعدت استاندار محترم 200 هزار ماسک و 22 هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده در مدارس روستایی و عشایری توزیع شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، علت اصلی جهش 25 درصدی کرونا در کشور و شیوع گسترده آن در استان را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری برخی افراد دانست و عنوان کرد: معلمان مدارس باید قبل از هر چیز مهارت خود مراقبتی را به دانش آموزان و دانش آموزان به اعضای خانواده و خانواده ها به جامعه آموزش دهند.

او؛ با اشاره به واریز 2 میلیارد و 686 میلیون تومان سرانه بهداشتی به منظور خرید صابون مایع، مواد ضد عفونی کننده و تعمیر سرویس های بهداشتی مدراس طی 3 مرحله، بیان کرد: همچنین 167 تیم درقالب گروه های 4 ویا 5 نفره در امر ضدعفونی مدارس و ادارات از اسفندماه تاکنون در سطح استان همکاری داشته اند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صیانت از سلامت جسم و روان دانش آموزان و فرهنگیان استان را اولویت اول این اداره کل دانست و تصریح کرد: از ابتدای شروع سال تحصیلی جدید یک هزار و 254 بازدید؛به صورت ویژه و سخت گیرانه، توسط تیم های واحدهای نظارتی آموزش و پرورش از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان به عمل آمده است.

او از شبکه شاد به عنوان رسانه ملی آموزش و پرورش یاد کرد و با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مبنی بر غیر حضوری شدن آموزش در شهرستان های بیرجند، قائن، طبس، فردوس و نهبندان، ادامه داد: شبکه شاد تنها کانال رسمی ارتباط معلم و دانش آموز در آموزش های غیر حضوری است.

واقعی از اجرای طرح آجر به آجر به عنوان طرحی جهت ترویج فرهنگ ایثار، تعامل و همدلی برای مشارکت در امر مقدس تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: با کمک های خود دانش آموزان و فرهنگیان استان می توان در هر شهرستان استان حداقل یک آموزشگاه مجهز ساخت.

قاسمی مسئول بسیج فرهنگیان استان نیز در این آیین گفت: شیوع بیماری کرونا، جایگاه و نقش معلم را در هدایت،راهبری و آموزش دانش آموزان را بیش از پیش برای اولیا و جامعه برجسته کرد.

او،با اشاره اجرای طرح لبخند رضایت در استان افزود: علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 18137586060620335 و یا به شماره کارت؛ 6273811133717600 به نام پیشگامان جهادی واریز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار