رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد :

اجرای پویش تندرستی با ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش تندرستی با ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه، حفظ نشاط و شادابی پویش تندرستی با ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در بستر فضای مجازی شاد اجرا می شود.

رنجبر با برشمردن ورزش به‌عنوان پدیده ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، تأکید کرد: فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بدنی به‌دلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقای سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است ، تصریح کرد: فعالیت های ورزشی باید قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رنجبر گفت: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در بستر فضای مجازی، تربیت بدنی به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنسیت و دوره تحصیلی در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی از جمله فعالیت های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت های ورزشی تاکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است. چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم جهت ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار