پروتکل‌شکنی نمایندگان ادامه دارد؛ اعتراف یک نماینده به اقدامی «غیرعاقلانه»

بعد از اقدام پُرانتقاد رئیس مجلس در بازدید از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی، روز گذشته نیز ۵ نماینده تهران این اقدام را تکرار کردند/۲ فوتی و بیش از ۳۲ مبتلا به کرونا در مجلس یازدهم

تهران (پانا) - جمعی از نمایندگان تهران از بیمارستان رسول اکرم (ص) بازدید و به میان بیماران کرونایی رفتند تا از نزدیک در جریان روند فعالیت کادر درمان قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل‌شکنی نمایندگان ادامه دارد؛ اعتراف یک نماینده به اقدامی «غیرعاقلانه»

جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف بیمارستان رسول اکرم (ص) از جمله بستری بیماران کرونایی بازدید کردند. سیدمحمود نبویان، سیداحسان خاندوزی، عبدالحسین روح‌الامینی، ابوالفضل عمویی، فاطمه قاسم‌پور، اقبال شاکری و همچنین امیرحسین باقرنژاد دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان تهران در این بازدید حضور داشتند. این نمایندگان همچنین در مراسم تشییع اسماعیل حسنی استاد برجسته بیهوشی این بیمارستان که ماه‌ها در بخش کرونایی بیمارستان مشغول خدمت بودند و بر اثر ابتلا به کرونا به جمع شهدای سلامت پیوست شرکت کردند.

بعد از این بازدید سیداحسان خاندوزی در حساب کاربری خود ضمن اعتراف به یک نوع قانون‌شکنی، در توئیتر نوشت: «به اتفاق 5 نفر از نمایندگان تهران یک اقدام "غیرعاقلانه" انجام دادیم. سپس مدیران علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی، نیاز ماه‌های آتی کادر درمان را بیان کردند.»

بازدید این نمایندگان در حالی صورت گرفته است که دوشنبه هفته گذشته نیز محمدباقر قالیباف در اقدامی سرزده اما همراه با دوربین و خبرنگاران به میان بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان امام خمینی (ره) رفت؛ اقدامی که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت و باعث لغو جلسه سران قوا نیز شد. البته روز گذشته نیز شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به کرونا مبتلا شده است که این شایعه از سوی مجلس تکذیب شد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در واکنش به این اقدام محمدباقر قالیباف، در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت با بیان اینکه پروتکل بهداشتی برای ما یک اصل بسیار مهم است و همه مردم و مسئولین بدون استثناء همه باید تابع دستورات ستاد ملی کرونا باشند، هیچ استثنایی وجود ندارد و این تأکید رهبری معظم انقلاب است؛ گفت: این قانون کشور، وظیفه ملی و قانونی و شرعی ما است. همه باید پروتکل‌ را رعایت کنیم. هیچ‌کس نمی‌تواند از این پروتکل تخلف کند.

وی تاکید کرد: خداوند به ما عقل داده، با عقل موظف هستیم جان خود و دیگران را حفظ کنیم. خود شرع و قانون و شرایط بهداشت جهانی هم همین را به ما می‌گوید. هر جا که امروز رشد فرهنگی و اجتماعی باشد، بر کرونا پیروز می‌شوند هر جا که خدای ناکرده رشد فرهنگی، اجتماعی پایین بیاید، به قانون و مقررات توجه نکنند، به مقررات ستاد ملی کرونا توجه نکنند، مشکل ایجاد می‌شود. در تمام مواردی که در طول این مدت شک کردم، خودم از ستاد ملی کرونا سوال کردم. گفتم که این کار را بکنم یا نکنم. این جلسه را بگذارم یا نگذارم. این اجتماع را انجام بدهم، این سمینار باشد، یا نباشد، هر چه آنها دستور دادند، عمل کردم. این وظیفه دینی و شرعی ماست و همه باید عمل کنیم.

روحانی همچنین به برخی از گفته‌ها مبنی بر اینکه کسانی که می‌گویند به بیمارستان‌ها و به میان بیماران کرونایی نروید، می‌ترسند، اینگونه واکنش نشان داد: کسی نمی‌تواند وسط مسیل بایستد و صدا سیل را هم بشنود و بگوید تو می‌ترسی وسط رودخانه بایستی، خوب آب می‌آید و او را می‌برد. زلزله تکان می‌دهد، می‌گوید می‌ترسی زیر سقف باشی، خوب برو بیرون؛ می‌گوید من نمی‌ترسم می‌خواهم زیر سقف باشم. خوب باش. سقف می‌آید روی سرت. باید به عقل، به دستورات شرع و پروتکل‌ بهداشتی‌مان عمل کنیم.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری نیز در واکنش به این اقدام در رشته توئیتی نوشت: «ستاد ملی کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقام‌های ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ امور کشور در شرایط بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند، توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آنها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است. هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند. اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟. ارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد، این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.»

یک فعال سیاسی اما از نگاه دیگری به این موضوع پرداخته بود. محمد مهاجری، فعال سیاسی رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی با عنوان «مستر باقر ترامپ» درباره اقدام رئیس مجلس نوشت: «تعجب می‌کنم که عده‌ای در میان ده خروار مسئله که آقای قالیباف با آن روبروست، گیرداده‌اند به اینکه چرا رفته بخش کرونایی فلان بیمارستان و چه بسا ناقل باشد و در جلسه سران قوا، دو نفر دیگر را کرونایی کند. فکر می‌کنید آقاباقر نمی‌داند اگر برود بیمارستان ممکن است مریض شود؟ وقتی دونالد ترامپ احتمال می‌داده به علت معاشرت با دستیارش! کرونا می‌گیرد، قالیباف نمی‌داند؟ ترامپ با خودش نشسته حساب کرده و بقول امروزی‌ها فایده-هزینه کرده. به این نتیجه رسیده که هم فال است هم تماشا. هم با دستیارش معاشرت کرده، و هم بر فرض که کرونا بگیرد، در افکار عمومی در مقایسه با رقیبش بیشتر دیده می‌شود و احتمال ریاست جمهوری و ماندگاری‌اش در کاخ سفید بیشتر می‌شود!

حالا آقاباقر هم مثل ترامپ عمل کرده. با خودش گفته یک ژست مردمی می‌گیرم میروم بیمارستان. اگر مریض شدم که به نفعم است و اگر هم کرونا نگرفتم، باز ژست مردمی بودن را گرفته‌ام و باز هم به نفعم است. یعنی همان حساب و کتاب ترامپ را، قالیباف هم کرده است، البت بدون تنعم از دستیار!

انتخابات سیزدهمین رئیس جمهور نزدیک است. خیلی نزدیک. و آقای قالیباف، که با مجلس حال نکرده، یواش یواش می‌خواهد بیاید سمت پاستور. حالا اگر کمی کرونا هم قاطی‌اش باشد که چه بهتر! حالا اگر آقای قالبباف قصه ما با همین احتمال ابتلا به کرونا به جلسه سران سه قوه برود چه بهتر! و حتی اگر دو رئیس قوه دیگر هم کرونا گرفتند چه اهمیتی دارد؟! یکی که اواخر دولتش است و دیگری رقیب بالقوه. و رقیب مریض بهتر از رقیب سالم!.»

گفتنی است تاکنون بیش از 32 نماینده مجلس شورای اسلامی به کرونا مبتلا شده‌اند، عده‌ای هنوز در قرنطینه هستند و عده‌ای نیز بهبود یافته‌اند. پیش از این نیز و قبل از آغاز به کار مجلس فاطمه رهبر منتخب تهران و عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ به دلیل مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار