در آموزش‌وپرورش استان مازندران اجرایی شد؛

طرح «استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی» برای نخستین بار

تهران (پانا) - طرح «استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی» برای نخستین بار در کشور از سوی آموزش‌وپرورش مازندران اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح «استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی» برای نخستین بار

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، طرح «استفاده از QR-Code در سیستم آموزشی» در اداره کل آموزش‌وپرورش استان مازندران رونمایی شد. این طرح که مخفف کد QR=Quick Response (کد پاسخ سریع) است، نوعی بارکد دوبعدی محسوب می‌شود که می‌تواند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی خواندن کد QR خوانده ‌شده و به‌طور مستقیم به متن، ایمیل، وب‌سایت، شماره تلفن و... لینک شود.

در این طرح، برای تمامی پایه‌ها از کلاس اول ابتدایی تا کلاس دوازدهم، فیلم‌های آموزشی مباحث کتاب‌های درسی توسط بارکدها به سامانه mazandmohtava.ir ارجاع شده و با اسکن موبایل بر روی بارکد نصب ‌شده بر روی صفحات کتاب، به محل ذخیره محتوای مربوط رفته و محتوای مورد نظر را مشاهده می‌کند. دانش‌آموز تنها لازم است این کدها را در برگه‌های بر چسب‌دار جدا کرده و با توجه به درس و شماره صفحه که زیر هر یک از QR Code ها ذکرشده در صفحه مربوطه از کتاب نصب کند.

شایان‌ذکر است که این طرح توسط حامد نیک‌پی معلم ریاضی از شهرستان محمودآباد به اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران ارائه‌ شده و توسط روابط عمومی و گروه‌های آموزشی ابتدایی و متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار