استاندار خوزستان: کاهش رعایت پروتکل ها از ۵۹ درصد به ۴۲ درصد مایه نگرانی است

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان هشدار داد در هفته گذشته نرخ رعایت پروتکل های بهداشتی ۵۹ درصد در استان بود و این هفته این رقم به ۴۲ درصد رسیده است که نتایج آن در دو هفته آینده نمود خواهد داشت و این وضعیت موجب نگرانی است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان: کاهش رعایت پروتکل ها از ۵۹ درصد به ۴۲ درصد مایه نگرانی است

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز شنبه ۱۹ مهرماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت از ۴۵ شهری که در سطح کشور به عنوان شهرهای آلوده اعلام شده است هیچیک جزو استان خوزستان نیست و ما در استان شهر آلوده نداریم.

او افزود: البته استان همچنان در شرایط قرمز کروناست، اما در وضعیت بسیار پرخطر و آلوده نیستیم.

شریعتی اظهار کرد: با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته شیب بیماری به صورت ملایم در حال افزایش است و اگر دست به دست هم داده و شرایط را کنترل کنیم، شیب روند افزایشی روند با ثبات خواهد گرفت.

استاندار خوزستان با قدردانی از همراهی مسئولان، مردم و رسانه‌ها در در مقابله با این اپیدمی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری همگانی شاهد اوج‌گیری بیماری در سطحی مشابه با گذشته نشویم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با وجود اینکه بخشی از مردم با ستاد کرونا همکاری دارند، اما در هفته گذشته نرخ رعایت پروتکل ها ۵۹ درصد در استان بود و این هفته این رقم به ۴۲ درصد رسیده است که نتایج آن در دو هفته آینده نمود خواهد داشت و این وضعیت موجب نگرانی است.

شریعتی یادآور شد: با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن است با شرایط غیر قابل کنترلی مواجه شویم. از این رو انتظار داریم مردم، ادارات، اصناف و همه رعایت کنند و به افراد بدون ماسک خدماتی ارائه نشود.

او ادامه داد: همچنین شهرداری ها نسبت به خاموش کردن پارک ها و تفرجگاه ها جدیت داشته باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: فرمانداران گشت‌های نظارتی ترکیبی را جدی گرفته و فعال‌تر کنند همچنین تصمیماتی که در حیطه اختیارات ستاد ملی یا استانی مدیریت کرونا است گرفته نشود و موارد مختلف با این ستاد هماهنگ شود.

شریعتی بیان کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی علت بیشتر بودن آمار مرگ و میر در برخی از بیمارستان ها را رصد و بررسی کند و مشکلات احتمالی اصلاح شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست، با این حال شرایط آموزش مجازی و همچنین حضوری فراهم است؛ بنابراین لزومی به اعلام تعطیلی مدارس نیست البته در مناطق روستایی حضور دانش آموزان در مدارس بیشتر است و لازم است امکانات بهداشتی بیشتری در اختیار این مناطق قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار