مسعود شکوهی: با کمک یکدیگر برای ترویج پیام‌های سلامت روان تلاش کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بهداشت روان در مدارس سراسر کشور صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شکوهی: با کمک یکدیگر برای ترویج پیام‌های سلامت روان تلاش کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بهداشت روان در مدارس سراسر کشور صادر کرد که در متن زیر آمده است:

«به نام خدا

به دانش آموزان عزیز، به مناسبت هفته بهداشت روان

دانش آموزان عزیز

سلامتی یک نعمت ارزشمند الهی است که باید قدر آن را بدانیم و از آن مراقبت کنیم. چون موجب می شود که ما زندگی بهتری داشته باشیم و به هدف ها و آرزوهایی که در زندگی داریم ، دست پیدا کنیم. در واقع ، بدون سلامتی ، نمی توانیم زندگی خوبی داشته باشیم. برای همین است که باید از هر چیزی که موجب بیماری و به خطر افتادن سلامتی ما می شود ، دوری کنیم.

فرزندان گرامی

سلامتی، تنها مربوط به جسم ما نیست. بلکه علاوه بر تن و بدن نیرومند و سالم ، باید روح و روان سالم و با نشاط داشته باشیم. این به ما کمک می کند که در برابر مشکلات و سختی های زندگی مان ، مقاوم باشیم و خطرات و سختی ها را به خوبی پشت سر بگذاریم. به عنوان مثال، به همان اندازه که مواظب هستیم که سرما نخوریم و جسم ما بیمار نشود ، به همان اندازه نیز باید مراقب باشیم تا در زمان سختی ها و مشکلات و در آزمون های مختلفی که زندگی پیش روی ما می گذارد ، مضطرب و درمانده نشویم و بتوانیم مقاوم و استوار ، خوب تصمیم بگیریم ، هیجان های خود را کنترل کنیم و مسائل خود را به بهترین و درست ترین شیوه ها ، حل کنیم.

آینده سازان عزیز

سلامت روان ما ، هر چند همواره بدلیل خطراتی که ما را تهدید می کند ، ممکن است تهدید شود ، اما مهم این است که ما همواره برای تقویت سلامت روان خود کوشش کنیم. ما باید بدانیم که با آگاهی درباره سلامت روان ، شناخت خطراتی که سلامت روان ما را تهدید می کند و با کسب و فراگیری مهارت ها ، می توانیم از سلامت روان خود مراقبت کرده و آن را تقویت کنیم.

امیدهای آینده

به همان اندازه که برای کسب علم و دانش ، تلاش می کنیم ، باید به خاطر داشته باشیم که برای سلامت جسم و روان خود نیز وظیفه داریم. علاوه بر این ، این نیز مهم است که حتی برای سلامتی همسالان خود نیز کوشش کنیم و در برابر دوستان ، همکلاسی ها و همسالان خود و سرانجام برای سلامتی خانواده خود نیز ، مسئولیت داریم. به همین دلیل ، باید به هر اندازه که می توانیم باید برای فراگیری پیام ها و آموزش های سلامت روان کوشش کنیم و این آموزش ها و پیام ها را در مدرسه ، خانواده و بویژه در بین همسالان خود ، ترویج کنیم و از این طریق ، از خود ، همسالان و خانواده خود در برابر خطراتی که سلامتی ما و بویژه سلامت روان ما را تهدید می کند ، مراقبت کنیم.

دانش آموزان عزیز

18 تا 24 مهر ماه ، هفته بهداشت روان است. این هفته در تمامی مدارس کشور ، فرصتی است تا ما با کمک یکدیگر برای ترویج آموزش ها و پیام های سلامت روان در سطح مدارس و در خانواده ، محله و جامعه خود کوشش کنیم. این روزها که بیماری کرونا همه ما را تهدید می کند و موجب شده است که علاوه بر جسم ما ، سلامت روان همه دچار خطر شود ، ما وظیفه داریم که دست به دست یکدیگر بدهیم و برای این هدف بزرگ ، یعنی سلامت روان که موجب مقاوم شدن و تاب آوری ما در برابر این بیماری و سایر خطراتی که ما را تهدید می کند می شود ، کوشش کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار