پادگان اردبیل ثبت ملی شد

اردبیل (پانا)- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خبر داد پادگان اردبیل به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پادگان اردبیل ثبت ملی شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: پادگان اردبیل به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ استان برای حفاظت و حراست از این بنا، با تلاش‌های انجام شده و تهیه پرونده ثبتی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

او افزود: این پادگان به پیشنهاد میراث‌فرهنگی اردبیل با توجه به اهمیت تاریخی و فرهنگی آن با تائید معاونت میراث فرهنگی وزارت متبوع به ثبت ملی رسید که با این مهم زمینه برای اجرای اقدامات مرمتی و ساماندهی فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: با این اقدام و ثبت این اثر ارزشمند زمینه برای حفظ و صیانت از این اثر و بهره برداری فرهنگی و گردشگری از آن فراهم خواهد شد.

فلاحی گفت: پادگان اردبیل که بنایی مربوط به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با قدمتی نزدیک به صد سال است، ظرفیت تبدیل به موزه ارتش را دارد که بعد از ثبت، در زمینه تعیین عرصه و حریم این بنا اقدام شده و برای تبدیل آن به موزه و سایر کاربری‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار