رایزنی پمپئو و فواد حسین درباره بستن سفارت آمریکا در بغداد

تهران (پانا) - وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در تماس تلفنی با همتای عراقی‌اش درباره تصمیم اولیه بستن سفارت واشنگتن در بغداد گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی پمپئو و فواد حسین درباره بستن سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره موضوع سفارت آمریکا در بغداد گفت‌وگو کرد. خبرگزاری رسمی عراق (واع)، امروز (شنبه - ۳ اکتبر)، با انتشار بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق نوشت: گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بر تصمیم اولیه دولت آمریکا مبنی بر بستن سفارت آن در بغداد متمرکز بود و وزیر خارجه عراق اعلام کرد که دولت عراق تدابیر امنیتی، سازمان‌دهی شده، سیاسی و دیپلماتیکی برای توقف حملات علیه منطقه سبز و فرودگاه بغداد اتخاذ کرد.

براساس این گزارش وزیر خارجه عراق به همتای آمریکایی خود اطمینان داد که به زودی شاهد نتایج مثبت و ملموسی در این زمینه خواهد بود.

فؤاد حسین در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بستن سفارت آمریکا در بغداد یک تصمیم حاکمیتی مربوط به طرف آمریکایی است، اما بغداد نگران این امر است زیرا احتمال دارد به نتایجی منجر شود که به نفع ملت عراق نباشد.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو طرف درباره احتمالات مختلف آینده درباره وضعیت هیأت‌های دیپلماتیک در بغداد رایزنی کردند و وزیر خارجه آمریکا نیز با اشاره به اینکه روابط آمریکا و عراق برای هر دو طرف مهم است، وعده داد که آنچه که در این گفت‌وگو بررسی شد را مدنظر قرار دهد. دو طرف همچنین بر اهمیت تداوم تبادل نظر و ارتباط برای دستیابی به راهکارهایی برای این بحران تاکید کردند.

رئیس دستگاه دی‍پلماسی عراق در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود از واشنگتن خواسته بود درباره تصمیم بستن سفارتش در بغداد تجدید نظر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار