سرانجام آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون ورودی رد شدند

تهران (پانا) - به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شش هزار نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی که در آزمون ورودی رد شده‌اند بر اساس مصوبه مجلس بدون آزمون و با ورود یک ساله به دانشگاه فرهنگیان استخدام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون ورودی رد شدند

به گزارش مهر، محمدرضا احمدی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در مجلس برای پاسخ به نمایندگان، اظهار کرد: استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی که در آزمون موفق نشده بودند مورد موافقت مجلس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شش هزار نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی به دلایل مختلف در آزمون موفق نشدند، افزود: بر اساس مصوبه مجلس، این افراد نیز می‌توانند بدون آزمون با ورود یک ساله به دانشگاه فرهنگیان، استخدام شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نگرانی سایر گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش، تصریح کرد: مربیان پیش دبستانی، معلمان غیر دولتی و آموزشیاران قرآن نگران نباشند چرا که مجلس یازدهم برای این گروه‌های آموزشی نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته است.

نماینده رشت در مجلس به مطالبه فرهنگیان در خصوص رتبه‌بندی آنان نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از فرهنگیان رتبه بندی معلمان را از مطالبات جدی خود می‌دانند از این رو، معتقدیم که اختصاص مدرک تحصیلی، سوابق تحصیلی، ارزشیابی سالانه، ابتکارات عمل، تألیفات و پژوهش‌ها می‌تواند در رتبه بندی فرهنگیان حائز اهمیت باشد.

احمدی، نمایندگان مجلس را صدای رسای مظلومین و محرومین دانست و خاطرنشان کرد: به نمایندگی از فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطالبات آنان را به صورت جدی پیگیری می‌کنم چرا که معتقدم معلمان افسران پیشرفت کشور هستند و وظیفه تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب بر عهده آن‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار