بازرس ویژه وزیر آموزش وپرورش:

بازگشایی مطلوب مدارس فارس نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی است

شیراز (پانا) - بازرس ویژه وزیر آموزش وپرورش در امر بازگشایی مدارس فارس با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سطح استان فارس در راستای بازگشاییی مدارس و انجام آموزش‌های مجازی گفت تلاش‌های ارزشمند همکاران فرهنگی در بازدیدهایی که از مدارس داشتم برگرفته از برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق، فکر و اندیشه خوب این عزیزان و استفاده از ظرفیت های بین دستگاهی در این استان است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مطلوب مدارس فارس نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی است

سید مصطفی آذرکیش در جمع اعضای ستاد بازگشایی مدارس فارس با اشاره به اینکه ارائه آموزش در فضای مجازی در ابتدای سال تحصیلی اولین تجربه به این شیوه در کشور است گفت: شروع و استمرار آموزش در بستر فضای مجازی یک اهتمام ملی و ویژه را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش ‌و پرورش، دانش‌آموزان را امانت‌های بزرگ الهی دانست و گفت: باید به میزان بزرگی این امانت بزرگ فکر کنیم و برنامه‌ریزی‌های بزرگی را داشته باشیم و قدر توفیق خدمت در این شرایط بحرانی و اضطرار را بدانیم.

آذرکیش با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که فرمودند حوائج مردم نعمت‌های الهی است گفت: دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید در این شرایط سخت از هیچ تلاشی دریغ نکنند و برقراری تعادل بین سلامت دانش‌آموزان و آموزش با کیفیت از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

بازرس ویژه وزیر آموزش وپرورش در امر بازگشایی مدارس فارس اهتمام شایسته به مسئولیت را مستلزم درک دقیق از مسئولیت دانست و گفت: برای درک دقیق باید به صورت عمیق و باورمند به موضوعات مربوط به شرایط خاص حاکم بر جامعه بشری و کشور دقت شود، چرا که روش های روتین آموزش اخیرا تغییر کرده و شرایط جدیدی بوجود آمده و در عدم قطعیت کامل و در یک ابهام جهانی هستیم ولی با این حال باید بتوانیم عیار خود را در این شرایط نشان دهیم و بدانیم خیلی از توانمندی های ما در این شرایط در معرض ارزیابی قرار خواهد گرفت و معیار تاب آوری ماست.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در شرایطی که التهاب ناشی از شیوع کرونا تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده نیاز به هوشیاری بیشتر عملی و دائمی داریم و در واقع کارهای روزمره هوشیاری عملی ما را می طلبد و فرصت های مختلفی که ایجاد می کنیم در حوزه هوشیاری های دائمی ما قرار خواهد گرفت.

آذرکیش افزود: در این راستا روش ها و شیوه های مختلف آموزش در فضای مجازی را با کمک شما عزیزان در وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی کردیم و شاهد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به منابع انسانی به عنوان ارکان اصلی تحول در آموزش و پرورش گفت: معلمان دارای انگیزه رکن اصلی تحول در آموزش وپرورش هستند و باید بتوانند سیاست ها و اهداف طراحی و تدوین شده را به درستی به آینده سازان کشور عزیزمان انتقال دهند.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش ‌و پرورش در پایان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سطح استان فارس گفت: تلاش های ارزشمند همکاران در بازدیدهای اولیه در مدارس سطح شیراز مشهود بود.

آذرکیش در سفر یک روزه خود به شیراز به صورت سرزده از تعدادی از مدارس این شهر بازدید و از نزدیک روند جریان یاددهی و یادگیری در مدارس را بررسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار