بندرچابهار به یکی از قطب‌های اصلی تجارت در منطقه تبدیل می شود

زاهدان (پانا)- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد بندرچابهار در سالهای اخیر پیشرو در اجرای طرح های عمرانی و آماده سازی زیرساخت ها بوده و به زودی از قطب های تعیین کننده در اقتصاد و تجارت منطقه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بندرچابهار به یکی از قطب‌های اصلی تجارت در منطقه تبدیل می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریا نوردی، محمد راستاد در سفر به‌چابهار ضمن تبریک روزجهانی دریانوردی اظهار کرد: خوشبختانه دولت توجه ویژه به تامین زیرساخت های بندرچابهار داشته و در سالهای اخیر موفقیت های زیادی در تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار حاصل شده و این به توسعه و آبادانی و حمل نقل کمک می کند.

وی با اشاره به ورود دهمین کشتی حامل ۱۹۳ کانتینر گندم اهدایی دولت هند به مردم افغانستان در بندرچابهار خاطرنشان کرد: این کشتی از مبدا بندر کاندلا وارد لنگرگاه بندر شهید بهشتی چابهار و عملیات تخلیه آن آغاز شده است.

وی افزود: با ورود این کشتی در مجموع ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار وارد و سپس از طریق جاده ترانزیتی چابهار- میلک به افغانستان در حال ارسال است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به مناسبت روز جهانی دریانوردی از کاپیتان و خدمه دهمین کشتی حامل کالاهای افغانستان در بندر چابهار نیز تقدیر شد.

راستاد با اشاره به اینکه ورود کالاهای اساسی و کانتینری در چابهار به خوبی در حال انجام است، ادامه داد: چابهار آینده خوبی برای ترانزیت و حمل دارد و نگاه دولت در راستای توسعه زیرساخت های این منطقه معطوف شده است.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بندرچابهار افزود: امیدواریم حمل و نقل دریایی در بندرچابهار به خوبی پیش برود و ترانزیت به سمت آسیای میانه و افغانستان نیز روز به روز بیشتر شود.

وی گفت: از روند پیشرفت پروژه های توسعه ای راضی هستیم و به زودی بسیاری از پروژه ها تکمیل و با حضور مقامات کشوری افتتاح و بهره برداری می شود که می تواند نقش مهمی در توسعه و آبادانی و رونق در جابجایی کالاهای مختلف داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار