یاسر ملکی: مثنوی حاصل یک خودکاوی مستمر و یک سری خلوت‌های کیفی است

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی «شاخص رسانه مطلوب از نظر مولانا» با حضور مسئولان، کارشناسان و صاحب نظران در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
یاسر ملکی: مثنوی حاصل یک خودکاوی مستمر و یک سری خلوت‌های کیفی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این نشست با حضور محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، سردبیران و مدیران داخلی مجلات رشد و به‌ عنوان سخنران مدعو در سالن جلسات طبقه هشتم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

در شروع این نشست محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بیان کرد: این نشست نخستین جلسه در زمینه‌ اندیشه‌ورزی، تعاطی و تعامل فکری، تضارب آرا، گفت‌وگو، به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها، دریافت‌ها، باورها و دیدگاه‌هایی است که می‌‌تواند تحول انگیز باشد و ما را در مسیر حرکت شتاب ببخشد.

وی افزود: امروز روز مولانا است، یکی از شخصیت‌های جهان انسانیت، جهان اسلام و جهان ادبیات و عرفان. کاری که در حوزه‌ی رسانه پی می‌گیریم به شکلی به اندیشه‌های بزرگانی چون مولانا ارتباط دارد.مولانا یک انسان رسانه‌ای و مثنوی یک رسانه است. امروز با گذشت سالیان سال این اندیشه و این رسانه هنوز پویا، موثر و سازنده است.

در ادامه یاسر ملکی شاخص‌های رسانه مطلوب از دیدگاه مولوی را بررسی کرد و اظهارداشت: دلیل این‌که این موضوع را برگزیده‌ایم این است که مولانا یکی از نوابغ و عرفای نامی این سرزمین است و مثنوی معنوی که از این بزرگمرد به یادگار ماند یکی از قدرتمندترین و نافذترین رسانه‌های مکتوبی است که در اختیار بشر قرار گرفته است.

ملکی اشاره کرد: ما باید سعی کنیم از مثنوی یک الهاماتی بگیریم و رسانه‌های خودمان را به رسانه‌ای چون مثنوی نزدیک کنیم.این نزدیک کردن و این شباهت فقط با دانش، معلومات و آگهی حاصل نمی‌شود چون مثنوی حاصل یک خودکاوی مستمر و یک سری خلوت‌های کیفی است.

ملکی چهار شاخص اصالت، خلاقیت، لطافت و جامعیت را برای اندیشه مولوی برشمرد و گفت: اگر پیام ما در یک رسانه این چهار ویژگی را داشته باشد احتمال این‌که مطلوبیت و اثر بخشی آن رسانه در نزد مخاطب بالا برود خیلی زیاد است.

یاسر ملکی خطاب به سردبیران و مدیران داخلی مجله رشد گفت: یک برگ برنده‌ در اختیار شما است که در اختیار بزرگترین مجلات این کشور هم نیست. آن برگ برنده این است که شما جامعه‌ی هدف مشخصی دارید. غیر از مجله شما مجله‌ی دیگری وارد مدارس نمی‌شود. شما از این بابت تک رقیب هستید. این برای شما یک فرصت طلایی و بسیار مغتنم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار