رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

تدریس و آموزش مخصوص ناشنوایان توسط معلم و مدرس زبان اشاره در شبکه آموزش سیما کلید خورد

تهران(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت تدریس و آموزش مخصوص ناشنوایان توسط معلم و مدرس زبان اشاره، خانم طاهری از مربیان آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران، در شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی کلید خورد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تدریس و آموزش مخصوص ناشنوایان توسط معلم و مدرس زبان اشاره در شبکه آموزش سیما کلید خورد

دژن با اشاره به اینکه روز ناشنوایان یادآور آموزه‌ها و تلاشهای بنیان‌گذار نخستین کودکستان و مدرسه ناشنوایان ایران جبار باغچه‌بان است، گفت: ناشنوایان گرچه نمی‌توانند با گوشهایشان بشنوند، اما با هزاران دریافت‌های قلبی صداهایی را می‌شنوند که ما شنوایان نمی‌شنویم.

او با اشاره به اینکه هفته اول مهر ماه به نام انسان‌های توانمند کم‌شنوا و ناشنوا نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: هدف از این نام‌گذاری، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته‌هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست‌مداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند.

دژن یکی از نیازهای اساسی این افراد را آموزش دانست و افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه به واسطه شیوع ویروس کرونا جهت ارتقاء بخشیدن به کیفیت آموزش، نیاز به تعامل و همکاری آموزش و پرورش استثنایی و دیگر نهادها از جمله صدا و سیما است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون در صدا و سیما برنامه‌ آموزشی با زبان اشاره یا زیرنویس برای دانش‌آموزان ناشنوا تولید نشده بود، تصریح کرد: خوشبختانه به مناسبت هفته ناشنوایان اولین تدریس و آموزش مخصوص ناشنوایان توسط معلم و مدرس زبان اشاره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران، در شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی کلید خورد و انشاالله از هفته بعد این روش تدریس استمرار خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار