رهایی 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم

زنجان (پانا) - طبق اظهار رئیس کل دادگستری استان زنجان از اول سال تاکنون 7 محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رهایی 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری همکاران قضایی، اداری اجرای احکام، شوراهای حل اختلاف و اداره زندانهای استان در نیمه نخست سال جاری 7 محکوم به قصاص در زنجان با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه با اجرای سیاستهای کلان قوه قضاییه و توجه به اجرای دقیق برنامه تحولی، اقدامات بسیار خوبی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانها در استان انجام شده که یکی از این برنامه ها تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم و نجات محکومین به قصاص بود که استان در این زمینه توفیقات خوبی کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اعلام خبر اخذ رضایت از اولیای دم در مورخه 2 مهرماه در زندان مرکزی گفت: سال 1394 برابر گزارش مأمورین کلانتری 14 زنجان در خصوص وقوع یک فقره کشف جسد فردی 40 ساله در حمام مخروبه روستای سهله از توابع زنجان بر اثر جراحت شدید با جسم سخت، مقتول 41 ساله را به قتل رسانده بود.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: پرونده پس از انجام تحقیقات به شعبه اول کیفری زنجان ارجاع شد که با توجه به قراین، گزارشات مراجع انتظامی و اقرار متهم به قتل پرونده رسیدگی و حکم قصاص صادر و پس از تأیید دیوان عالی کشور در مرحله اجرای حکم با تلاش همکاران قضایی،اداری اجرای احکام دادسرای زنجان، اداره زندانها، پای چوبه دار رضایت اولیای دم اخذ و محکوم از قصاص رهایی یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار