انجام بیش از هزار و ۳۰۰ ماموریت در آتش نشانی بیرجند

بیرجند (پانا) - مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت تعداد ماموریت های آتش نشانی بیرجند  با کاهش حدود ۳۰۰ مورد نسبت به سال گذشته، به هزار و ۳۳۱ مورد رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از هزار و ۳۰۰ ماموریت در آتش نشانی بیرجند

علی حسینی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در نشست خبری گفت: از مهر ماه سال گذشته تاکنون، هزار و ۳۳۱ مورد عملیات امداد، نجات و اطفا حریق انجام شده است.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به کاهش تعداد ماموریت ها نسبت به سال ۹۷ گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون، تعداد کشته ها بر اثر حوادث ، ۴ نفر بوده است.
او گفت: میانگین زمان رسیدن مامورین به محل حادثه از مهر ماه ۹۸ تاکنون، ۲ دقیقه و ۴۸ثانیه بوده است که این رقم از سال ۹۷ تا ۹۸، سه دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده است که این کاهش، باعث کم شدن خطرات احتمالی شده است.

حسینی ادامه داد: بیشترین تعداد ماموریت ها در حوزه حریق، بر اثر اتصال سیم های برق بوده است که ۴۷ مورد را شامل می شود که نسبت به گذشته افزایش دارد و نیازمند رعایت بیشتر نکات ایمنی است.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از وقوع ۳۴ حریق در فضاهای سبز خبر داد و تصریح کرد: با هرس کردن شاخه های خشک توسط شهرداری و رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان، می‌توان از وقوع این گونه حوادث پیشگیری کرد.
او انبارهای ضایعات در بافت قدیم شهری و نیز انبار کالاهای اصناف را از جمله مکان های در معرض خطر دانست و گفت: از مهر ماه سال گذشته، ۳۹ مورد حریق در این حوزه رخ داده است و این گونه حریق ها می‌تواند بار اشتعال زیادی را ایجاد کند.
حسینی تعداد ماموریت های ناشی از مشکل آسانسور و حبس در آن را ۱۴۵ مورد اعلام کرد و افزود: برای کاهش این آمار، می بایست شهروندان ساکن منازل از داشتن مجوز پایان کار ساختمان، گواهینامه استاندارد و تائیدیه آتش‌نشانی اطمینان حاصل کنند.
او در خصوص مراکز غیرمجاز شارژ سیلندرهای گاز گفت: با همکاری مقام قضایی، شهرداری و آتش نشانی، تقریبا تمامی این مکانها در مرکز استان جمع آوری شد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از مهرماه ۹۸، تعداد ۳۹ هزار و ۹۰۷ مورد تماس در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی ثبت شده است که از این تعداد تنها ۶ هزار و ۶۵۵ مورد واقعی بوده است و مابقی مزاحمت بوده است.
حسینی از اجرای طرح تاکسیران همیار آتش نشان خبر داد و اظهار کرد: از ۷ مهر ماه، به ۶۰ راننده تاکسی در سطح شهر که گواهینامه آتش نشانی را اخذ کرده اند، کپسول آتشنشانی اهدا می شود که در صورت وقوع حوادث احتمالی، می‌توانند از آن استفاده کنند.
او از آغاز فعالیت ۴۹۰ آتش نشان داوطلب از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: آموزشهای آتش‌نشانی و ایمنی به نهادهای مختلف از جمله مدارس، حوزه های علمیه و کارخانجات داده شده است.
حسینی گفت: در روز آتش نشانی امسال، ستاد فرماندهی آتش نشانی در مهر شهر و سایت آتش نشانی بیرجند به نشانی www.birjand125.ir راه اندازی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار