23 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سیستان و بلوچستان معدوم شد

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد از ابتدای امسال تا کنون در 50 هزار بازدید انجام شده از مراکز عرضه مواد غذایی بیش از 23 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سیستان و بلوچستان شناسایی و معدوم شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در سیستان و بلوچستان معدوم شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: علاوه بر اینکه کارشناسان سلامت محیط بر فعالت های بهداشتی اصناف نظارت کلی داشتند، نظارت آنان بر شیوه تدفین بهداشتی تمامی اجساد مبتلا به کرونا یکی از بارزترین فعالیت های بهداشتی بود که با تکریم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی این حرکت مستمر در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از 7 ماه از بحران کرونا در بیرون از مراکز درمانی در بخش نظارت بر پروتکل های بهداشتی و سالم سازی محیط تیم های بهداشت محیط از جان و دل مایه گذاشتند و بهترین خدمات را به مردم ارائه دادند تا با میزان مبتلایان کمتری نسبت به سایر استانها مواجه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اگر امروز ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی تا حدودی به فرهنگ عمومی تبدیل شده است نشانه ای از نقش نظارت و آموزش دست اندرکاران سلامت محیط است که نباید از آن غافل بود.

هاشمی شهری اظهار کرد: با حضور تیم های بهداشت محیط در مراسم مذهبی و عزاداری ایام محرم و آموزش های چهره به چهره به مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان مبتلایان در بین شرکت کنندگان در این مراسم را داشتیم.

وی گفت: بیش از 150 نفر از بازرسان بهداشت محیط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طول سال بر نحوه فعالیت های بهداشتی اصناف، مراکز عرضه مواد غذایی و آشامیدنی، نانوایی ها، رستوران ها و قنادی ها و اماکن بین راهی نظارت می کنند.

هاشمی شهری ادامه داد: با هدف سلامت مردم درطی 6 ماهه سال 99 در طی 50 هزار بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی 218 مکان کسب متخلف را پلمب کردند و برای 345 نفر از صاحبان اصناف اخطاریه رعایت اصول بهداشتی صادر کردند و بیش از 23 هزار کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته را در سطح استان شناسایی و معدوم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار