معاون پرورشی و فرهنگی البرز :

پوستر نخستین جشنواره فرهنگی علمدار خیبر در البرز رونمایی شد

کرج(پانا)- به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس از پوستر نخستین جشنواره فرهنگی علمدار خیبر به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همت دراستان البرز رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پوستر نخستین جشنواره فرهنگی علمدار خیبر در البرز رونمایی شد

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: جشنواره فرهنگی و هنری علمدار با هدف ارج نهادن به اخلاص ، عشق، وفاداری و صیانت از میراث گران بهای شهدای والامقام و گسترش فرهنگ ایثار ، مقاومت و شهادت سردار سرافراز شهید سلیمانی برگزار می شود.

فهمیده با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: این جشنواره ویژه دانش آموزان و فرهنگیان طراحی شده است.

وی بیان داشت: این اقدام فرهنگی در راستای ایجاد امید، انگیزه و پرورش نسلی همچون سردارحاج قاسم سلیمانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب پرورش یافته مکتب امام و مقاومت بود، برنامه ریزی داشته باشیم.

فهمیده تصریح کرد: بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان مدرسه و مکتب درس آموز از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سردارخیبر که یادواره شهید همت می باشد نیز برای آشنایی دانش آموزان با این شهید والامقام در دستورکاری قرار گرفت، یادآورشد: در این جشنواره دانش آموزان و مربیان در قالب دلنوشته و ارسال آن به حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی البرز درشبکه شاد می توانند در این اقدام فرهنگی شرکت کنند.

فهمیده گفت: عملیات خیبر درتاریخ دفاع مقدس نشان دهنده نبوغ و ابتکار رزمندگان این مرز و بوم است.

وی افزود: عملیاتی که با به نمایش گذاشتن توانمندی ها و ظرفیت های نیروهای خودی، خسارت فراوانی را به دشمن وارد ساخت و مقدمه ای برای پیروزی در عملیات های بعدی، به لحاظ راهبردی شد.

وی تاکید کرد: روح عملیات خیبر در اراده و مقاومت بی نظیر رزمندگان در پاسداری از دستاوردهای نظام خلاصه می شد که با نبوغ، رشادت و شهامت شماری زیادی از نیروهای رزمنده همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار