مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شد

سنندج(پانا)-همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس استان کردستان به صدا درآمد و آئین نمادین این مراسم در دبیرستان شاهد هوشمند ناحیه یک سنندج با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس استان نواخته شد و آئین نمادئین این مراسم با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، رئیس بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس استان، مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، معلمان و دانش آموزان صبح دیروز رأس ساعت 9 صبح در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند شهیده ژیلا مقبل ناحیه یک سنندج برگزارشد.

سردار حسینی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس، ابراز امیدواری کرد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با شرایط سخت کرونایی در کسب علم و دانایی، کوشا و ساعی باشند.

وی با بیان اینکه ما در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی از خود دفاع مشروع کردیم؛ گفت: به همین دلیل است که جنگ هشت ساله را با نام دفاع مقدس می شناسیم .

حسینی با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی گفت: باوجود اینکه 31 شهریورماه1359 جنگ تحمیلی آغاز شد اما در اول مهر ماه مدارس در آن شرایط سخت بازگشایی شدند .

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه بخش عمده ای از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان تشکیل می دادند؛ گفت: حقانیت و اعتقاد راسخ ایجاب می کرد که هرکس که توانایی سلاح داشته باشد از کشور دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان و معلمان در دوران جنگ همراه با جهاد، علم آموزی می کردند؛ تاکید کرد: دانش آموزان باید هویت اسلامی و اعتقاد دینی خود را تقویت کنند.

سردار حسینی آمیخته شدن تزکیه و تعلیم را رمز موفقیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهارکرد: معلمان و دانش آموزان باید به بعد معنوی توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زنان نقش مهمی در پیروزی جنگ هشت ساله تحمیلی ایفا کردند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خودباروی را یکی از برکات جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: توسعه علمی، بهداشتی، پزشکی کشور نتیجه دوران دفاع مقدس است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، ؛ اظهار کرد: دفاع مقدس به لحاظ بعد نظامی، اجتماعی، بین المللی، فناوری و تکنولوژی و تربیتی از همه جوانب قابل بررسی است .

قربانی با بیان اینکه دفاع مقدس از نگاه های مختلف و با رویکردهای مختلف قابل بررسی است؛ گفت: آموزش و پرورش با توجه به سنخیت و ماهیت کاری با نگاه تربیتی و تعلیمی به موضوع دفاع مقدس می نگرد.

به گفته قربانی اتفاقات و حوادث دوران دفاع مقدس، نمایشگاه کاملی است که انواع ویژگی های و خصائص پسندیده انسانی را می توان در آن مرور کرد که حس گذشت، ایثار در آن خود نمایی می کند.

وی ابراز امیدواری کرد همه ما از درس های دوران دفاع مقدس پند گرفته و بتوانیم در ادامه جهت بالندگی کشور عزیزمان ایران قدم برداریم.

در ادامه پیام سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط یکی از فرهنگیان و همچنین بخشی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.

تجلیل از دانش آموزان فعال علمی آموزشگاه شهید ه ژیلا مقبل و تجلیل از جانبازان و ایثارگران با حضور مسئولین استانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم زنگ ایثار و مقاومت با حضور مسئولین استانی نواخته شد و سالن ورزشی این واحد آموزشی با نام سردار شهید شکیبا سلیمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار