در گفت و گو با پانا :

توصیه رتبه 6 کنکور؛ درگیر حواشی نشوید و فقط به هدف خود فکر کنید

بهارستان یک (پانا)- دانش‌آموز دبیرستان نمونه‌دولتی امام علی (ع) شهر بهارستان، دارنده رتبه 6 کنکور سراسری در منطقه 3 در رشته علوم انسانی در خصوص کسب این رتبه عنوان کرد تمام تلاش بر این بوده که استرس‌ عقب افتادن کنکور و بروز کرونا مرا درگیر حواشی نکند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توصیه  رتبه 6 کنکور؛ درگیر حواشی نشوید و فقط به هدف خود فکر کنید

مهدی نسودی، دانش‌آموز مدرسه نمونه‌دولتی امام علی ساکن شهر رباط‌کریم است و در یک خانواده 5 نفره به همراه پدر، مادر و دو برادر کوچک‌تر از خودش زندگی می‌کند. پدرش لیسانس حقوق دارد و در دادگستری مشغول به فعالیت است. مادرش هم لیسانس زمین‌شناسی دارد. او در گفت و گو با پانا از دلایل موفقیت خود و چالش‌هایش برای کسب این رتبه می گوید.

چه زمانی باخبر شدید که چنین رتبه‌ای آوردید؟

در روز اعلام نتایج ساعت 4 صبح برای نماز بیدار شدم و دیدم که چند تماس بی‌پاسخ از طرف کادر‌ مدرسه داشتم که باعث تعجبم شد، اما چند دقیقه که گذشت حدس زدم نتایج کنکور آمده و نتیجه را که دیدم تا صبح همراه خانواده، در شوک و خوشحالی گذراندیم.

ساعات مطالعه شما به چه صورت بود؟ چندساعت در روز درس میخواندید و چقدر تفریح داشتید؟

مدت زمان مطالعه من در روز از 5 الی 8 ساعت بود و در روز 2 تا 3 ساعت هم تفریح و استراحت می‌کردم، اما در بعضی مواقع به دلیل شرایط سخت و فشار زیاد، با تشخیص مشاور، دو تا سه روز یا حتی یک هفته(به کل) درس را کنار می‌گذاشتم تا کمی ذهنم آزاد شود و به آرامش مورد‌ نظر برسم.

توقع چنین رتبه ای از خودتان داشتید؟

من توقع رتبه بهتر از این‌ را داشتم .به دلیل اینکه امسال یک سال متفاوت همراه با شرایط سخت بود، ولی من با توجه به برنامه‌ای که داشتم انتظار خیلی بهتر از خودم داشتم.

چه کلاس‌های فوق‌برنامه و آزمون‌هایی را شرکت می‌کردید؟

در کلاس های فوق‌برنامه و آزمون‌ها، که منحصر به خود مدرسه و تشخیص کادر‌ مدرسه بود شرکت می کردم که آزمون‌ها خیلی نظم خوبی را به نحوه مطالعه‌ من القا می‌کرد، ولی کلاس‌های خارج از مدرسه را شرکت نمی‌کردم.

مشوق اصلی شما در رابطه با کنکور چه کسانی بودند؟

بعد از والدینم، مشاورم بود که بیشترین همراهی را با من داشت.

نقش مدرسه در رابطه با کسب چنین رتبه‌ای را چطور توصیف می‌کنید؟

علاوه بر تلاش خودم، تشویق‌های مسئولین مدرسه کمک بزرگی به من کرد؛ شاید اگر در مدرسه‌ای دیگر تحصیل می‌کردم اصلا به رتبه تک رقمی فکر هم نمی‌کردم و به رتبه 3 یا 4 رقمی راضی می‌شدم.

توصیه شما برای دانش‌آموزانی که تصمیم دارند سال بعد در کنکور سراسری شرکت کنند چیست؟

تنها خطری که برای داوطلبان وجود دارد درگیرشدن به حواشی و اخبار و شایعات مختلف است که فرصت مطالعه‌ای را که می‌توانند با استفاده از آن زندگی خود را متحول کنند بخاطر مسائل بی‌ارزش از دست می‌دهند. توصیه من این است که اگر در سال‌ کنکور قرار دارید، به هیچ‌عنوان درگیر حواشی نشوید و تنها به هدف خود فکر کنید و بهترین فرصت‌ها را برای خود ذخیره کنید.

بیماری ‌کرونا روی نحوه مطالعه شما تاثیر داشت؟

بله.خیلی. امسال شرایط خیلی جدیدی را تجربه کردیم و وجود کرونا هم منافعی برای من داشت و هم یک‌سری ضرر‌ها که بسیار آزاردهنده بود.

منافع و ضرر‌های وجود کرونا برای شما چه بود؟

منفعت وجود کرونا این بود که من دوست داشتم خودم به تنهایی در خانه درس بخوانم و بعد از یک دوره‌ نیازی به وجود معلم نیست و فقط جهت رفع اشکال، حضورشان کافی بود. از سویی کرونا کمک کرد تا مدت بیشتری را در خانه سپری کنم و تا قبل از کرونا تنها دغدغه‌ام دید و بازدید عید ‌نوروز بود که موجب از دست‌دادن زمان مطالعه‌ام نشود. بزرگترین ضرر وجود کرونا هم این بود که مکرر تایم برگزاری کنکور تغییر می‌کرد و عقب می‌افتاد و به کل باعث اختلال در برنامه من شد و این تعطیلی به خصوص در هفته‌ آخر خیلی استرس زیادی به همه ما وارد کرد.

در جلسه آزمون استرس زیادی را تجربه کردید؟

به دلیل گفتگوی تلفنی که از شب قبل با فرد خاصی داشتم و به آرامش خوبی رسیده بودم، با وجود این که شرایط حوزه برگزاری خیلی بد بود سعی کردم آرامش خودم را حفظ کرده و بر سوالات و پاسخ دادن آنها متمرکز شوم.

از انتخاب رشته علوم ‌انسانی راضی هستید؟

بله. من چون در دوران راهنمایی هم درسم خوب بود، همه افراد زندگی من اصرار داشتند که به رشته علوم تجربی بروم، ولی واقعیت این است که من هیچ علاقه‌ای به رشته‌تجربی ندارم و با علاقه فراوان رشته انسانی را انتخاب کردم و به لطف خدا تا الان به خوبی در آن موفق هستم.

برنامه شما برای آینده چیست؟

هرچه که خدا بخواهد. اول از همه خدا را شکر می‌کنم و این رتبه را لطف خدا و اهل بیت می دانم و تشکر می‌کنم از پدر و مادرم که نه تنها در این یک سال بلکه در تمام 18 سال عمری که از خداوند‌ متعال گرفتم، خیلی من را یاری کردند و تشکر ویژه می‌کنم از مشاور مدرسه‌ام، آقای دهقان و سایر مسئولین مدرسه و همه کسانی که من را در این راه یاری کردند.

خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار