چگونه در یک دقیقه محبوب شوید؟ ؛ با بازی مهدی طارمی + ویدئو

تهران (پانا) - مهدی طارمی تنها یک دقیقه بعد از اولین حضور رسمی‌اش در ترکیب پورتو همه را به تحسین از خودش واداشت.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
چگونه در یک دقیقه محبوب شوید؟ ؛ با بازی مهدی طارمی + ویدئو

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پورتو در هفته نخست مسابقات لیگ پرتغال(لیگانوس) با نتیجه سه بر یک از سد اسپورتینگ براگا گذشت و شروع خوبی در مسابقات داشت.

مهدی طارمی، خرید ایرانی و جدید پورتو در این دیدار نیمکت‌نشین بود و از دقیقه ۸۷ به جای خسوس کرونا وارد میدان شد تا اولین بازیکن ایرانیِ تاریخ پورتو لقب بگیرد. او به جای بازیکنی آمد که فصل قبل بهترین بازیکن فصل شده بود.

مهدی تنها یک دقیقه پس از حضورش در زمین روی یک ضدحمله از میانه میدان پا به توپ شد و بعد در نزدیکی ورود به محوطه جریمه استارتی انفجاری زد و با عبور از مدافع روبروی خود وارد محوطه شد و بازیکن حریف هم در حالی که مهدی می خواست به اصطلاح بدن بگذارد و دروازه نزدیک شود؛ با زانو روی او خطا کرد و ستاره ایرانی پورتو را سرنگون کرد. داور مسابقه هم چاره‌ای جز اعلام پنالتی نداشت.

مهدی برای نهمین بار در فوتبال پرتغال موفق شد پنالتی بگیرد؛ در حالی که نزدیک‌ترین نفر به او سه پنالتی گرفته است. این پنالتی باعث شد تا الکس تِیِس ستاره پورتو دومین گل خود را به ثمر برساند و شب فوق‌العاده‌اش را تکمیل کند.

پس از پایان بازی اما صحبت از مهدی طارمی بود. اینکه چطور ستاره ایرانی در اولین دشت خود توانست پنالتی بگیرد و خودنمایی کند. او پس از پایان بازی با موسی مارگا در حال صحبت کردن بود. ستاره ایرانی فوتبال کشورمان برای حضور فیکس در زمین کار دشواری دارد و باید با بازیکنان بزرگی چون خسوس کرونا، موسی مارگا و اوتاویو رقابت کند.

بعد از پایان بازی به جز فضای مجازی که بازهم به تحسین از مهدی طارمی پرداخت؛ هر ۲ سرمربی هم از این بازیکن ایرانی تعریف کردند. کارواخال، سرمربی براگا که فصل قبل در ریوآوه سرمربی مهدی بود درباره این بازیکن گفت: ما باید حریف را بشناسیم و در مورد مهدی هم همینطور بود. او معمولا در چنین شرایطی ابتدا سرعتش را کم کرده و سپس سرعت می‌گیرد و در این لحظه برخورد رخ می‌دهد. در چنین مواردی مدافع باید خویشتنداری کند و در مورد توپ پیش‌بینی اشتباه نداشته باشد.

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو هم از بازیکن ملی‌پوش و ایرانی خود تعریف کرد. او دراین باره اظهار داشت: من متوجه شدم طارمی در حرکت‌هایش با هوش عمل می‌کند و به همین خاطر او را به بازی فرستادم. مهدی بازیکنی است که ذهنیت بازی در تیم‌های بزرگ را دارد و با همین طرز فکر بود که توانست برای ما یک پنالتی بگیرد.

مهدی طارمی برای دلبری، فقط به یک دقیقه و شاید کمتر احتیاج دارد. او با همین نمایش کوتاه اما تاثیرگذارش به همه اعلام کرد برای نیمکت‌نشینی به بزرگترین تیم پرتغال نیامده و از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای خودش استفاده می‌کند. باید از او یاد گرفت و این توصیه را به مهدی طارمی داشت که بد نیست روزی در این باره کتابی بنویسد. مثلا با این اسم: "چگونه در یک دقیقه محبوب شوید؟"

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار