مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

برگزاری برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان باشعار" ما قوی هستیم"

تبریز(پانا) _ نشست خبری اعلام برنامه های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرر هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی در محل اتاق جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان باشعار" ما قوی هستیم"

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ضمن تبریک ایام الله دفاع مقدس گفت: بی نظیرترین افتخار ما که در کل دنیا تحول ایجاد کرد دفاع مقدس بود. آرمان اصلی امام اتصال این انقلاب به انقلاب امام زمان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی کلی تحول ایجاد کرد که منجر به مقابله دشمنان در مقابل آن شد و جنگ تحمیلی را در مقابل مردم مذهبی و پرورش یافتکان مکتب عاشورا به وجود آوردند که با پیروزی شگرف مردم و با هدف رسیدن به جامعه ناب را ایجاد کرد.

سردار اصغر عباسقلی زاده ادامه داد: ابهت شرق و غرب را با این انقلاب شکستیم. مکر و حیله علیه ملتهای مسلمان همواره برملا می شود.

وی ضمن بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است گفت: با وجود ویروس کرونا و شرایط ویژه ایجاد شده امسال نیز با شروع از ۳ خرداد تا ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ادامه داد: برنامه های چهلمین سالگرد از ۸:۳۰ فردا در مصلی تبریز آغاز می شود و با بیانات مقام معظم رهبری که به صورت مستقیم و آنلاین خواهد بود ادامه خواهد یافت. این جمع با حضور ۱۰۰۰ نفر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: به علت شرایط ویژه کرونایی رژه موتوری یگان های ویژه با تعداد محدودی از افراد آماده برگزار می شود. همچنین مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با شعار" نمایشگاه را به خانه مردم می بریم" در پارک شمیم انجام خواهد شد و در هر ناحیه تبریز و در ۳ نقطه؛ نمایشگاه های جداگانه ای برای عدم تجمع افراد در یک مکان ایجاد می کنیم ولی رویکرد اصلی با وجود ویروس کرونا صدا وسیما و فضای مجازی است.

عباسقلی زاده ادامه داد: تمامی دولتمردان استان نیز در تمامی برنامه های این هفته مشارکت خواهند کرد. اجرای عطر افشانی مزار شهدا پنج شنبه انجام خواهد شد و نیز در طول هفته دیدار از خانواده شهدا و جانبازان را نیز در برنامه هایمان داریم.



مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با بیان اینکه فضا سازی در تمامی ادارات انجام خواهد شد گفت: برنامه ها چون تا پایان سال ادامه خواهد داشت برنامه ریزی بصورت هفتگی انجام خواهد داشت و در پاسداشت عملیاتهای مختلف مراسمات پررنگتر خواهد شد.


عباسقلی زاده ادامه داد: ایجاد موزه دفاع مقدس در دست اقدام و طی مراحل اجرایی خود است در حال حاضر ۱۵۰۰ سند های مختلف در دست داریم، ولی اسناد مختلف زیادی نیز در ادارات و کارخانجات و... داریم که فعلا نتوانستیم آنها را تجمیع کنیم که با تامین اعتبار و همکاری مسئولین می توانیم این آثار را ماندگار کنیم.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان مبلغ یک میلیارد تومان برای ویترینهای ای موزه هزینه کرده است و زمینه آماده می باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استانبا اشاره به اینکه در زمینه دفاع مقدس تا کنون ۳۴۰ کتاب چاپ شده در استان داریم گفت: علاوه بر کتابهای چاپی کتابهای صوتی نیز به تعداد ۱۵ عدد در طی سال قبل تهیه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۳۱ شهید مدافع حرم دراستان داریم که فقط خانواده ۱۴ نفر از آنها ساکن استان هستند و بقیه ساکن استانهای دیگر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار