نشست رسانه‌ای کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد

تهران (پانا) - نشست رسانه‌ای کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب باحضور عوامل اجرایی کتاب و مسئولان دبیرخانه بیانیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست رسانه‌ای کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد

محسن زنگنه رئیس فراکسیون بیانیه گام دوم انقلاب، حجت‌الاسلام علی ذوعلم رییس ستاد پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب، علی جانباز معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، محسن مشرقی و فاطمه عقیقی مولفان کتاب در این مراسم حضور داشتند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان دبیرخانه دانش‌آموزی بیانیه گام دوم انقلاب با هدف ترویج و تبیین بیانیه گام دوم اقدام به چاپ و انتشار این کتاب کرده است.

کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب به شرح بیانیه گام دوم می‌پردازد که در سالروز ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده است. مخاطبان اصلی کتاب ملت ایران به ویژه جوانان هستند که مخاطبان اصلی بیانیه نیز به شمار می‌روند.

علی جانباز معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره تدوین کتاب اظهار کرد: دست‌اندرکاران کتاب خود از جوانان کشور هستند که مخاطبان بیانیه هم هستند. هدف ما این بود که به توسعه خوانش و فهم بیانیه کمک کنیم.

محسن مشرقی یکی از مولفان کتاب کار بیانیه در بخشی از این مراسم گفت: ما خود را مخاطب بیانیه می‌دانستیم و این سوال برای‌مان مطرح شد که برای تحقق بیانیه چه کارهایی می‌توانیم کنیم. حضرت آقا در دیدار با دانشجویان که فرمودند که برای تعیین خط مشی‌ها باید کتاب‌هایی نوشته شود. در اینجا ایده تدوین کتابی به ذهن ما رسید که حکم جعبه‌ابزاری برای فهم بیانیه و عمل در جهت تحقق آن داشته باشد. کتاب جذابی که برای مخاطب دانش‌آموز تالیف شود که بازنویسی بیانیه در قالبی جذاب باشد. منویات رهبر معظم انقلاب مطالب نویی است که باید در قالبی نو مطرح شود تا به جذب جوانان و نوجوانان بپردازد. این کتاب نسخه اجرایی برای عملی شدن فرمایشات رهبری است.

وی درباره ویژگی‌های کتاب گفت: کتاب ویژگی چندرسانه‌ای دارد، متن کتاب به صورت صوتی نیز در دسترس است و پیوست‌های ویدئویی و چندرسانه‌ای برای آن آماده شده است.

مشرقی درباره بخش بوم‌ها و تمرین‌ها گفت: بیانات برجسته رهبر انقلاب به صورت بوم مطرح شده که هر مخاطب جواب خاص خود را به آن می‌دهد. این کتاب الگویی برای اسناد بالادستی کشور از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود تا در قالب جدیدی مطرح شوند.

فاطمه عقیقی مولف دیگر کتاب درباره مراحل تحقیق و گردآوری کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بعد از مطالعه متن بیانیه ما هم با این سوال مواجه شدیم که نقش ما برای تحقق بیانیه چیست. حضرت آقا در اولین جمله خطاب به جوانان فرمودند " برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را به خوبی شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت."

وی ادامه داد: متن بیانیه نیاز به شرحی جذاب داشت و ما برای پاسخ به متن بیانیه مراجعه کردیم و به این نتیجه رسیدم که هیچ کس جز نویسنده بیانیه نمی‌تواند این را شرح دهد لذا به سراغ بیانات خود مقام معظم رهبری رفتیم و با مراجعه به بیش از ۳۰۰ مرود از بیانات حضرت آقا به حدود ۴۵۰ فیش رسیدیم. حضرت آقا در دیدار با دانشجویان ۴ نقطه اصلی برای آغاز ماموریت گام دوم انقلاب اشاره کردند که عبارت است از عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز، عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم و عظمت نقش نیروی جوان متعهد.

بارونقی مدیر بخش چندرسانه‌ای کتاب درباره تولید محتوای چندرسانه‌ای کتاب گفت: شاید برخی محتواهای بیانیه برای نسل سوم و چهارم انقلاب قابل درک نباشد. متن کتاب نیاز به پیوست‌هایی داشت تا برای مخاطب امروز جذاب شود. تهیه فیلم مستند، فایل صوتی، پاورپوینت، فایل‌های چندرسانه‌ای از جمله پیوست‌هایی بود که با همکاری تیمی حدودا ۴۰ نفره تولید شد. در همه صفحات کتاب بارکد QR برای دسترسی به همه پیوست‌ها گذاشته و ۳۱ فایل صوتی شامل متن بیانیه و پیوست‌های آن تعیین شده است.

حجت‌الاسلام ارمغانی کارشناس مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم درباره شبکه مبلغان بیانیه گام دوم گفت: با توجه به اهمیت ترویج بیانیه گام دوم انقلاب و احساس خلا در این زمینه بر آن شدیم که یک دوره آموزشی برای تربیت افرادی با هدف شناخت کامل بیانیه و شرح آن برگزار کنیم که طی آن افرادی در سطح کشور برای تبلیغ و ترویج بیانیه تربیت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار