معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان همدان گفت:

برگزاری کارگاه های قصه گویی ویژه نوجوانان در همدان

همدان (پانا) - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان عنوان کرد شش کارگاه قصه گویی، از الفبای قصه گویی تا قصه گویی در جشنواره ها ویژه نوجوانان استان همدان در شهریورماه در فضای مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه های قصه گویی ویژه نوجوانان در همدان

معصومه ابراهیمی هژیر، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان همدان به پانا گفت: حدود ۵۰ سال است که کانون به حوزه قصه گویی ورود پیدا کرده و ۲۲ سال است که در قالب جشنواره برای قصه گویی فعالیت می‌کند. جشنواره بین‌المللی قصه گویی که در سطح کشور با حضور میهمانان قصه گویی از خارج از کشور و اعضای کودک نوجوان و مربیان و بخشی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار شده و به صورت آزاد در این جشنواره شرکت می کنند.

وی افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا و تعطیل شدن کانون‌ها و کتابخانه های استان که مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، کار را بصورت مجازی شروع کردیم تا در قالب پیک امید مجازی که در این پیک تمامی مربیان باتوجه به فعالیت در منزل خود با گوشی همراه فعالیت آموزشی فیلم گرفتن برای ما ارسال می کردند و داوری می کردیم و به تهران جهت بارگزاری در سایت امید ارسال می شد و یکسری هم در فضای مجازی مثل شبکه شاد و سایت کانون بارگزاری می شد.

ابراهیمی ادامه داد: با ارتباطی که با راهبران آموزشی و پرورشی برقرار شده بود این آثار به شبکه های مجازی دانش آموزی ارسال می شد. در ۶۲ عنوان فعالیت که در کانون انجام می شود مثل قصه گویی، سفالگری، نقاشی، خوشنویسی، نوشتن خلاق، کاردستی، اوریگامی، بازیگری، نمایش عروسکی و یکی از فعالیت ها برجسته تر بود که آن قصه گویی است و بصورت مجازی شروع و طبق دستورالعمل ارسالی از مرکز برگزار شد.

وی ادامه داد: این فعالیت در مناسبت ها بیشتر انجام می شد و طی این فرایند متوجه شدیم ارزشها و فرهنگ بصورت قصه گویی خیلی راحتتر منتقل می شوند و برای آموزش کودکان می توان از قصه گویی استفاده کرد. به همین دلیل روی قصه‌گویی انرژی بیشتری گذاشته شد و اعضای نوجوان ما بصورت جداگانه دختران و پسران با 6 شهرستان در انجمن فعال شدند.

ابراهیمی در ادامه گفت: در شهرستان های همدان، ملایر، قروه، درگزین، اسدآباد، بهار و سرکان بصورت مجزا از الفبای قصه‌گویی شروع کردیم تا مرحله زبان بدن، لحن کلام، پردازش قصه‌گویی، پایان‌بندی، گره، تعلیق و هر چیزی که لازمه قصه‌گویی است را یاد بگیرند که اولین دوره شش روزه آن توسط مربیان درحال برگزاری است. هر روز یک شهرستان بصورت مجازی در این دوره حضور دارد تا دوره‌های بعدی مجدد انجام شود.

وی افزود: یکسری وبینار و اسکای روم هم در فضای مجازی برای مربیانی برگزار خواهد شد که با توجه به حرکت قصه گویی به سمت مدرن شدن نوآورانه و خلاقانه برای هفته بعد نیز دو جلسه آموزش پادکست برگزار خواهیم کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: پادکست در این شرایط یکی از بهترین روش ها برای انتقال آموزش هاست. در پادکست می توان از موسیقی، قصه گویی و دیگر هنرها در کنار مهارت‌های فنی نرم افزارهای مختلف جهت جذابیت بیشتر استفاده کرد. با توجه به چلمین سالگرد دفاع مقدس باید به تولید محتوا در خصوص دفاع مقدس و شهدای حرم بپردازیم. البته برنامه های دفاع مقدس از حدود دو ماه پیش آغاز شده و تا شش ماه آینده ادامه خواهد داشت، اما اوج فعالیت در این خصوص در هفته آتی خواهد بود. البته تولید پادکست در شش ماه آینده ادامه خواهد داشت.

خبرنگار: محمدرضا ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار