رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

جلسه برنامه ریزی ستاد ملی (کوچ) کنترل وزن و چاقی برگزار شد

آب پخش(پانا)_ رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش گفت امیدوارم در شرایط فعلی فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان فراموش نگردد .

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه برنامه ریزی ستاد ملی (کوچ) کنترل وزن و چاقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش آب پخش : صبح امروز جلسه برنامه ریزی ستاد ملی (کوچ) کنترل وزن و چاقی با حضور رئیس اداره، معاون پرورشی و تربیت بدنی، معاون آموزشی، کارشناس حراست، کارشناس آموزش و کارشناسان حوزه تربیت بدنی در دفتر رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش گفت : یکی از دلایل چاقی دانش آموزان، الگوی غذایی و مصرف بی رویه فست فودها است و مهمترین آنها می تواند مصرف نوشیدنی ‌های گازدار و مواد غذایی شیرین باشد که علت اصلی برای افزایش روز به روز چاقی و اضافه وزن است.

اکرم پاپری افزود : عوامل های نادرستی باعث چاقی می شود که تحرک بدنی کم و الگوی غذایی نامناسب، باعث شده کودکان و نوجوانان ما روز به روز چاق ‌تر شوند و این مسائل می تواند برای کودکان در آیند مشکل ساز گردد زیرا با افزایش چربی بدن کبد انسان نیز شروع به ذخیر چربی می کند و این مسئله خطر افرین باشد .

پاپری گفت: اکنون که به دلیل شیوع کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی، تحرک در خارج از منزل کاهش یافته، می توان در منزل به هر طریقی که تحرک کودک و نوجوان را بیشتر کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: در این شرایط باید تلاش کنیم خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان ما وجود دارد و نسل خود را از چاقی نجات دهیم و نگذاریم فاصله‌های فعلی منجر ‌به خطر افتادن نسل آینده ما شود.

پروژه کنترل وزن و چاقی با دو بال خانواده و مدرسه کنترل می شود و وضعیت چاقی دانش‌آموزان در شرایط کرونا و به خطر افتادن سلامتی نسل آینده می تواند خطر آفرین باشد.

علی صمصامی اضافه کرد: پروژه دستیابی به وزن مطلوب و کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان پروژه‌ها مدرسه محور و خانواده محور است و در شرایط سخت‌تری در حال اجراست. امیدوارم در این شرایط فعالیت‌های ورزشی فراموش نگردد و یکی از عوامل افزایش ایمنی بدن در شرایط کرونا افزایش فعالیت ورزشی است.

صمصامی گفت: در سال های گذشته فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و حیاط پویا و غیره را گسترش داده‌ایم چون مدرسه ارتباط با خانواده دارد و سند تحول تأکید دارد چرخش ما به سمت سند تحول باشدولی در سال گذشته و امسال به دلیل شیوع کرونا از دانش آموزان درخواست نمودیم تا از فعالیت های خود در مدارس مستند و آن را به اداره منطقه ارسال نمایند..

وی افزود: کنترل وزن دانش‌آموز تمرینی برای پساکرونا است. ما بدون حضور فعال خانواده و آموزش‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. باید دیوار خانواده و مدرسه برداشته شود و همسویی مدرسه و خانواده رخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار