رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اجرای طرح آشتی با آموزش «آبا» در مدارس آموزش از راه دور استان

سنندج(پانا)-رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیرددولتی کردستان از طرح آشتی با آموزش (آبا) به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق مدارس آموزش از راه دور استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آشتی با آموزش «آبا» در مدارس آموزش از راه دور استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در نشست کارگروه اجرای طرح آشتی با آموزش« آبا» که با حضور اعضای کارگروه و نمایندگان واحدهای مرتبط، در دفتر اداره مشارکت های مردمی برگزار شد؛ احمد زارع رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی استان، هدف از اجرای طرح را افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان استان مخصوصا دانش آموزان مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح آشتی با آموزش «آبا»در حال طی مراحل پایانی خود است؛ گفت: بخشنامه اجرایی این طرح به شهرستان ها و مناطق ارسال شده است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیرددولتی کردستان با اشاره به اینکه شیوه های آموزش در طرح آبا از انعطاف پذیری خوبی برخورداراست؛ خاطرنشان کرد: انعطاف در زمانبندی تشکیل کلاس ها که با توجه به شرایط، توسط مشاور راهنما تعیین می شود.

زارع از احصاءکلاس های اقماری در چهار شهرستان استان و در 31 کلاس خبر داد و گفت: شناسایی و جذب خیرین و نیکوکاران و همچنین افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل از اولویت های این طرح بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی حمایت شوراهای آموزش و پرورش را نقطه قوت این طرح دانست و گفت: استاندار محترم و فرمانداران شهرستان ها به عنوان روسای آموزش وپرورش و مسؤلین استان از طرح حمایت کرده اند.

زارع از اختصاص مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان به دستور استاندار کردستان خبر داد و گفت: با دستور استاندار، کمیته فرهنگی متشکل از امامان جمعه، دانشگاهیان، فرمانداران، صداوسیما و افراد صاحب نظر جهت جذب دانش آموزان برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر نقش سمن ها، افزود: در توسعه یافته ترین کشورها هم انتظار این نیست که مشکلات تنها توسط دولت حل و فصل شود، بنابراین مشارکت خیرین و بهره گیری از ظرفیت های آن ها، اجرای طرح هایی چون طرح آبا را امکان پذیر می کند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیرددولتی کردستان خاطرنشان کرد: خیرین با تهیه تلویزیون ال ای دی، لپ تاپ یا تبلت و سایر تجهیزات کلاس های مجازی اعم از میز و صندلی و مستمری مربی یا مشاور تحصیلی کلاس، قسمتی ازهزینه طرح را تامین کنند.

زارع در پایان ابراز امیدورای کرد با تجهیز حداقلی یک فضای کوچک به عنوان کلاس، عدالت اجتماعی کمّی را برای این دانش آموزان کم برخوردار با حداقل امکانات فراهم کرده و در مراحل بعدی در اندیشه عدالت اجتماعی کیفی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار