پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به مناسبت سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور

قزوین(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پیامی ششم آذر ماه، سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور را گرامی داشت.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به مناسبت سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور

متن پیام حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان به شرح زیر است:

باسمه تعالی

به نام خداوند لوح و قلم حقیقت نگار وجود و عدم

به راستى ستایش، زیبنده خدایی است که دانش را مایه حیات دل‏ها، روشن کننده دیدگان و نیروبخش جان ها قرار داده و تکریم، شایسته رسولی است که فضیلت علم آموزی ز گهواره تا ملکوت را برای انسان ها به ارمغان آورد.

این روزها که مواجهه با عوارض بیماری وسیع و همه گیر جهانی کرونا کام همگان را تلخ کرده است، تنگناها و مشکلات گوناگون پیرامون، می تواند فرصتی برای ایجاد نگرشی نو و آغاز تحولی در آموزش و پرورش باشد.

تهدید ویروس کرونا ضرورت توجه به انواع جدید آموزش را دوچندان کرده است و محرومان از تحصیل در این فرصت باید اولویت همگانی باشند. آموزش از راه دور با الهام گیری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد بالا دستی، نزدیک ترین راه برای دستیابی و تعالی کودکان و نوجوانان محروم از تحصیل است. در این راستا این مدارس دارای ظرفیتی بزرگ برای تحقق اهداف والای کسب علم و فضیلت، تحقق عدالت آموزشی و زمینه ساز بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش به شمار می رود.

مدارس آموزش از راه دور با شعار « آموزش‌آسان، با کیفیت، همیشه و همه جا و برای همه » در جهت فرصت های برابر یادگیری و رفع محرومیت ها، پوشش حداکثری تحصیلی و ایجاد ‌شوق یادگیری مورد حمایت بوده و گام های موثری در کنار سایر فعالیت های آموزش و پرورش برداشته است. در سالی که مزین به نام « تولید، پشتیبانی ها - مانع زدایی ها» شده، ششم آذر ماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور را گرامی می داریم و ضمن عرض تبریک و گرامیداشت این روز ارزشمند، امید است موسسان این مدارس با همراهی مدیران و معلمان گرانقدر، برای اعتلای آرمان های تعلیم و تربیت اسلامی به ویژه عدالت آموزشی و شیوه های نوین آموزشی، فردایی روشن برای مشتاقان علم و ادب ترسیم کنند و مسئولان آموزش و پرورش نیز با استفاده از این فرصت مغتنم، همراهی و همکاری شایسته ای برای خدمت رسانی مطلوب به دانش آموزان عزیز معمول دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار